• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • lillamaa

vi kommer köra musik via datorn. goben får väl sätta ihop en playlist (+ att jag ger önskemål) så han får känna sig lite delaktig i planeradet.

• Niccisen

Vi har valt att slopa festen, så vi har inget sånt, men hade vi haft det hade vi haft DJ, men det hade inte blivit så dyrt, för min sambo är DJ och han har kompisar som är det

• lillamaa

är det bdw någon som vet när de brukar rea ut (om de nu gör sådant?) papper och annat man kan använda till inbjudningar?

• blommisen
    lillamaa skrev 2008-05-11 08:43:42 följande:
    är det bdw någon som vet när de brukar rea ut (om de nu gör sådant?) papper och annat man kan använda till inbjudningar?
    vet faktiskt inte men om du kollar i mitt galleri så finns där ex på ett bra och fint kort 11 :- per/ st inkl frimärke

jag köpte korten på Ica maxi, 16 st för 30 :- sen köpte jag lite snyggare papper i en bokhandel som vi printade ut i från datorn
  • Kakan Mascha
    blommisen skrev 2008-05-11 07:21:25 följande:
    vi har hittat en billig fotograf , han tar 3000 och då är han med före vigseln tills dansen börjar på festen, sen gör han efterarbete och så får vi en cd skiva, men igår kollade jag på Hemnet och då såg jag en mäklare som tagit sååååå fina korthar någon efarenhet av att hyra in en mäklare att fota?
    när jag sålde min lägenhet var det inte mäklaren själv som tog kort, utan en riktig fotograf.
  • pluggisen

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-10 16:38:30 följande:

Pluggisen.Vi kommer att ha dans men vi kör via cd köpte en skiva som är till för bröllop och den kommer vi att köra men även annan blandad musik som passar sig dne dagen
    Vad heter den skivan? Hade varit bra och veta då vi också ska köra med egen musik.....
  • lillamaa

kom på ett tips! har läst det i någon annan tråd för länge sedan:
    önska er saker till bröllopet i julklapp/födelsedagspresent.

tex presentkort till systembolaget/frissan/blomaffären osv
    eller tjänster som att en person ska fota bröllopet eller baka tårtan eller fixa håret osv

• Kärlek ger näring åt själen

Pluggisen Skivan heter

Bröllop - Vår lyckligaste dag

• Helena1978

Var på Ikea i förra veckan och handlade lite grejer jag tänkte att jag kunde få användning för på bröllopet.
    Köpte lakan för 15 kr/st som vi tänkt att ha som dukar, tyllgardin (tror det heter så) som vi ska tillverka små pungar med solrosfrön som vi ska dela ut i kyrkan. Sedan köpte jag små värmeljushållare som jag tänkt att man kanske kan klippa av en nejlika och sätta i och ställa ut på bordet. Någon som har något annat tips vad man kan göra annars med dessa? Har ingen bild på dem än, men jag ska försöka ordna det och lägga ut i galleriet.

• Ilbäcksan

Alltså det här med lakan, hur arrangerar man det, lägger man flera lakan omlott så att säga? Våra bord är 360x80 och jag känner inte till såna långa lakan :)

johansdotter skrev 2008-03-10 10:39:55 följande:
    Ett annat tips är...Då jag gjort inbjudningskorten själv med bla tapet, så har jag funderat på att ta och göra löpare av en del av den för att binda ihop allt...Kan också varmt rekommendera loppis och second hand för att hitta billiga fina saker!Själv måste jag sätta band på mig....hittar sååååååååå mycket fina saker...*S*Tänk även på att det alltid är fler som gifter sig....så då kan du sätta ut dina saker på annons för en billig peng och på så vis få tillbaka lite av pengarna och samtidigt göra någon annan lycklig över billiga bröllopsaker. Är juh annars inte såååååå ofta man behöver 24 små vaser eller 60 i princip oanvända lakan....XD
Svar på tråden Budgettips