• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Aleta

Inga toakorgar här, vill de ha allergitabletter, alvedon eller plåster så får de fråga.

• ganesha

Repro är en förkortning för reproduction och är ett tryckeri. Det är exempelvis repro som trycker upp alla examensarbeten på högskolor och universitet.
    Ibland gör de andra saker också, har hand om passerkort och liknande. De har säkert miljoner andra uppgifter också.

På många högskolor och univseritet heter det repro, men det kan också heta universitets- högskoletryckeriet eller något annat.

Man går alltså till repros disk och lämnar in det där. Fråga i skolans informationsdisk eller någon elev på skolan.

trampetroll skrev 2008-05-20 14:38:07 följande:
    Kireina:Detta låter ju jättebra men vad exakt är repro för något om jag ska fråga min högskola om de har det, är det ett slags program där man trycker upp festogrammen själv eller lämnar man in dem till skolan och de trycker? Vad är repro liskom?
  • Emmmmm

ha ha toalettkorg har jag aldrig hört talas om. kan inte vara vanligt?

• Kärlek ger näring åt själen

Emmmmm nee *S* En nymodighet precis som allt annat man hittar här på Bt

• Kärlek ger näring åt själen

Emmmm jag kommer att ha en egen version Fast dock inte på toaletten utan snarare ställd någonstans där det är lätt att ta det man behöver Vet av egen erfarenhet hur hemskt det är med halsbränna eller huvudvärk och ingen har det Så vi tänkte lite sådana saker istället

• Hajime

vi (jag) resonerar som så att toakorgar är jätteonödigt och om folk vill ha plåster och sånt så får dom fråga
    allergitabletter har väl folk vett att ta med själva?!?!

• Emmas syster

värmeljus har en brinntid på 4 eller 6 timmar normalt sett - vi säljer bara 4 och 6 timmars

de stora brinner 10

• Kireina

ofta kan man även maila in till dem. kolla på skolans hemsida.
    Jag vet att både växjö och jönköping har iaf.

Det kan kort o gott heta Tryckeri med för den delen...

• Aleta

Linköping har också.

Kireina skrev 2008-05-20 19:04:43 följande:
    ofta kan man även maila in till dem. kolla på skolans hemsida. Jag vet att både växjö och jönköping har iaf.Det kan kort o gott heta Tryckeri med för den delen...
Svar på tråden Budgettips