• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • emelieochlinus

Har du tips på var man kan hyra dukar?

Emmas syster skrev 2008-05-23 20:51:54 följande:

HYR dukar! brukar ligga på 40-70kr per duk- bara att lämna bort alla smutstvätt efteråtdvs - det kostar ungefär lika mkt som det kostar att kemtvätta och mangla att hyra dom...
  • Emmas syster
    emelieochlinus skrev 2008-05-23 21:10:05 följande:
    Har du tips på var man kan hyra dukar?Emmas syster skrev 2008-05-23 20:51:54 följande:
    de flesta kemtvättar brukar ha...
  • Troll1

De som hyr ut porslinet har även dukar.

Toakorgar är väl bra och inte dyrt alls. Lite roliga plåster (jag köpte med hjärtan ), minihårspray, näsdukar, tamponger o lite av varje. Väldigt tacksamt om nöden faller på sas.
    Det finns mkt att spara på annat.

• Paoje

Det är inte bra för våran budget att hänga här inne, vi kommer hela tiden på mer o mer grejer som man tydligen "måste ha"?! Toakorg - never att jag skaffar! Toapapper med hjärtan på- WHY? Du ska torka dig i häcken med det! Speciella frimärken till inbjudningarna- no! Tror inte många lägger märke till frimärken.
    Samma färger på allt - allt måste matcha in i miiinsta detalj, man kan inte bara ställa fram lite ljus och få mysigt - det måste vara likadana ljushållare, givetvis ska servetter matcha festprogram och inbjudningar, caketopper måste kosta flera hundra...etc. Herre! Det är inte bara gå till kyrkan o gifta sig med sin man som gäller?

• Paoje

Vill man hålla kostnaderna nere, så tycker iallafall jag att man kan fixa inbjudningar själv på datorn. Bara skriva ut på lite finare papper än vanligt vitt. Då kostar det inte många kronor inte.

• Kärlek ger näring åt själen

Paoje vi har gjort så Köpte papper (tjockare variant) på Åhlens till både inbjudan och placering...

Vi kommer att köra delvis tema men det är inget som kommer att kosta oss skjortan eftersom vi kommer att använda det hemma efteråt också (tänker på dukar m m )

Men jag håller med dig.. jag har också reagerat på hur mkt det är man "måste" ha...

Vi köpte iofs blått toapapper (vårt tema är blått) på Netto för ett bra tag sedan.. 20:- för 8 rullar *Asg* Perfekt

• Paoje

Ja, våran tanke är också att göra så. Ja lite förvånad är jag att det i en budgettråd diskuteras hurvida man ska ha toakorgar (tex)?!!?! Brukar man ha det annars när man har fest hemma? Ställa in en korg med diverse grejer på toa? Nä!
    Hahhah, 20 spänn för 8 rullar kan väl ändå anses som budget!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-24 17:57:51 följande:

Paoje vi har gjort så Köpte papper (tjockare variant) på Åhlens till både inbjudan och placering... Vi kommer att köra delvis tema men det är inget som kommer att kosta oss skjortan eftersom vi kommer att använda det hemma efteråt också (tänker på dukar m m )Men jag håller med dig.. jag har också reagerat på hur mkt det är man "måste" ha... Vi köpte iofs blått toapapper (vårt tema är blått) på Netto för ett bra tag sedan.. 20:- för 8 rullar *Asg* Perfekt
  • helene306

Jag köpte begagnad klänning och skor på Myrornas. Klänningen måste sys in så slutnota klänning blir ca 1400:-

Gör inbjudningskort själv. Köp färgat papper, eller crepé papper och skriv ut på datorn. Kostnad för oss inkl porto ca 240:-

Gör egen brudbukett. Billigaste här i stan ligger på 700:- för en enkel bukett. Idag provband jag min. Köpte 20 rosor och murgröneblad från trädgården 100:- På bröllopsdagen får jag se om jag köper billiga rosor eller långskaftade, prisskillnad 100:- Jag var inte så försiktig när jag övade så rosbladen har blivit lite brunaktiga.

Låt någon kompis hjälpa till att fixa hår och make up. Provsminka och gör en provuppsättning innan.

• Lövings

Jag ska göra egna inbjudningskort, festprogram osv.
    Men vart kan man köpa billigt, tjockare papper?

• helene306

www.panduro.se

Claes Ohlson har jag hört någon köpa papper på.

Jag köpte mina i en Bokia affär.

Svar på tråden Budgettips