• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • helene306
    efternamnsbyte skrev 2008-05-24 22:58:23 följande:
    www.cchobby.se ska tydligen var billigare än panduro....
    Vilken rolig sida, fanns ju massor!
  • Pingst09

Jag har själv inte kolla in sidan ännu, men hinner nog på ett år

• Kärlek ger näring åt själen

Jupp o stolt ägare är jag Hihi
    Jag håller med dig. Jag kommer nog ha huvudvärkstabletter, samarin m m som folk kan få.. lika så plåster och första förband.. Är nog liite yrkesskadad *S* Fast jag brukar alltid ha med mig de sakerna så det gör nog ingen större skillnad om det är bröllop eller ej

Helene Du har inte blomsterlandet där du bor? Där hitta jag en super fin bukett för 183:- :D Som jag mycket väl kan tänka mig lägga på min brudbukett *skrattar*
    Hur blev resultatet? *nyfiken* var det svårt?? Är liite sugen på att binda min egen (funderar på en boll istället för buket)

Lövings jag köpte mina för 2:- (tror jag det var) på Åhlens

Paoje skrev 2008-05-24 18:55:09 följande:
    Ja, våran tanke är också att göra så. Ja lite förvånad är jag att det i en budgettråd diskuteras hurvida man ska ha toakorgar (tex)?!!?! Brukar man ha det annars när man har fest hemma? Ställa in en korg med diverse grejer på toa? Nä!Hahhah, 20 spänn för 8 rullar kan väl ändå anses som budget! Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-24 17:57:51 följande:
  • helene306

www.brollopstorget.se/hem/helene306/galleri.php

Så blev provbindningen. När det väl gäller ska jag vara mer försiktig med osorna, de blev lite brunaktiga i bladen efter mitt slängande och murgrönebladen ska jag vara noggrannare att sätta jämnt fördelat. Närmsta Blomsterlandet för mig är 5 mil bort men jag vill binda min egen och denna jag band igår kostade ca 95:- Antingen kör jag med billiga rosor eller långskaftade för 20 kr/st till bröllopsdagen. Och nej, det var faktiskt inte så svårt. Jag kan ju inte hålla och lägga rosor som en florist kan så jag tejpade varefter med maskeringstejp för att hålla ihop buketten. Klart på mindre än 15 min när jag väl visste hur jag skulle göra

• ditte1

helene306 Va bra din bukett blev!!
    Jag funderar också på att binda min bukett, lila rosor och små stenar i rosorna och ett band runt stjälkarna!
    Lycka till!
    ditte

• Kärlek ger näring åt själen

Helene306 den blev ju super bra Hmm kankse skulle binda sin egen.. göra en test precis som du..

• Nalle Puh 40

Jag ska ha en toakorg, tror inte det blir så dyrt med några ob och plåster för jag fastnade verkligen för den ide'n

• SweetSun
    Paoje skrev 2008-05-24 11:19:39 följande:
    Det är inte bra för våran budget att hänga här inne, vi kommer hela tiden på mer o mer grejer som man tydligen "måste ha"?! Toakorg - never att jag skaffar! Toapapper med hjärtan på- WHY? Du ska torka dig i häcken med det! Speciella frimärken till inbjudningarna- no! Tror inte många lägger märke till frimärken.Samma färger på allt - allt måste matcha in i miiinsta detalj, man kan inte bara ställa fram lite ljus och få mysigt - det måste vara likadana ljushållare, givetvis ska servetter matcha festprogram och inbjudningar, caketopper måste kosta flera hundra...etc. Herre! Det är inte bara gå till kyrkan o gifta sig med sin man som gäller?
    Åh va bra skrivet! Jag tycker exakt lika!! Fast lite färgtema ska det nog bli för om jag endå ska ha en duk å ett par ljus så kan de lika gärna matcha FAst det får ju inte gå överstyr att ALLT måste vara exakt rätt nyans och att ALLA detaljer (gardiner, toapapper, servett) ska matcha exakt. Mycket hysteri här på BT..jag tror att många trissar varandra och man tror att det finns en massa måsten, men det gör det ju faktiskt inte, det är ens egen dag och man gör som man vill..
  • Paoje
    SweetSun skrev 2008-05-25 14:07:14 följande:
    Åh va bra skrivet! Jag tycker exakt lika!! Fast lite färgtema ska det nog bli för om jag endå ska ha en duk å ett par ljus så kan de lika gärna matcha FAst det får ju inte gå överstyr att ALLT måste vara exakt rätt nyans och att ALLA detaljer (gardiner, toapapper, servett) ska matcha exakt. Mycket hysteri här på BT..jag tror att många trissar varandra och man tror att det finns en massa måsten, men det gör det ju faktiskt inte, det är ens egen dag och man gör som man vill..
    Skönt att det är någon som tycker lika. Vi har också färgtema, blått o silver, men vi kommer knappast granska varendra detalj med lupp som vissa gör. Eller ska vi kanske skaffa en toakorg i silver?
Svar på tråden Budgettips