Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Budgettips

Jag köpte begagnad klänning och skor på Myrornas. Klänningen måste sys in så slutnota klänning blir ca 1400:-

Gör inbjudningskort själv. Köp färgat papper, eller crepé papper och skriv ut på datorn. Kostnad för oss inkl porto ca 240:-

Gör egen brudbukett. Billigaste här i stan ligger på 700:- för en enkel bukett. Idag provband jag min. Köpte 20 rosor och murgröneblad från trädgården 100:- På bröllopsdagen får jag se om jag köper billiga rosor eller långskaftade, prisskillnad 100:- Jag var inte så försiktig när jag övade så rosbladen har blivit lite brunaktiga.

Låt någon kompis hjälpa till att fixa hår och make up. Provsminka och gör en provuppsättning innan.

• helene306

www.panduro.se

Claes Ohlson har jag hört någon köpa papper på.

Jag köpte mina i en Bokia affär.

• helene306
    efternamnsbyte skrev 2008-05-24 22:58:23 följande:
    www.cchobby.se ska tydligen var billigare än panduro....
    Vilken rolig sida, fanns ju massor!
  • helene306

www.brollopstorget.se/hem/helene306/galleri.php

Så blev provbindningen. När det väl gäller ska jag vara mer försiktig med osorna, de blev lite brunaktiga i bladen efter mitt slängande och murgrönebladen ska jag vara noggrannare att sätta jämnt fördelat. Närmsta Blomsterlandet för mig är 5 mil bort men jag vill binda min egen och denna jag band igår kostade ca 95:- Antingen kör jag med billiga rosor eller långskaftade för 20 kr/st till bröllopsdagen. Och nej, det var faktiskt inte så svårt. Jag kan ju inte hålla och lägga rosor som en florist kan så jag tejpade varefter med maskeringstejp för att hålla ihop buketten. Klart på mindre än 15 min när jag väl visste hur jag skulle göra

Svar på tråden Budgettips