• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Kärlek ger näring åt själen

Samma här..

Jag tror det är så faktiskt.. innan jag hittade hit så hade jag ingen aning om en massa saker som nästan måste ha Ibland så har man varit så less på alla måsten att jag nästan sagt till min m2b att jag skiter snart i detta och tar en picknick fest istället med papptallrikar och udda glas.. för vem orkar egentligen bry sig

SweetSun skrev 2008-05-25 14:07:14 följande:
    Åh va bra skrivet! Jag tycker exakt lika!! Fast lite färgtema ska det nog bli för om jag endå ska ha en duk å ett par ljus så kan de lika gärna matcha FAst det får ju inte gå överstyr att ALLT måste vara exakt rätt nyans och att ALLA detaljer (gardiner, toapapper, servett) ska matcha exakt. Mycket hysteri här på BT..jag tror att många trissar varandra och man tror att det finns en massa måsten, men det gör det ju faktiskt inte, det är ens egen dag och man gör som man vill..
  • SweetSun

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-25 20:11:44 följande:

Samma här.. Jag tror det är så faktiskt.. innan jag hittade hit så hade jag ingen aning om en massa saker som nästan måste ha Ibland så har man varit så less på alla måsten att jag nästan sagt till min m2b att jag skiter snart i detta och tar en picknick fest istället med papptallrikar och udda glas.. för vem orkar egentligen bry sig
    Men jag tror att många får iden om att om man inte har toakorg eller favors, så blir det ingen rolig fest, men det är ju fel! Folk som hade enkla bröllop för 20 år sedan, utan allt lullull, hade ju otroligt roliga fester då med! Man måste komma ihåg att det är ens egen dag, och att gästerna är där för att fira oss, och inte tvärt om. De bryr sig nog eg. inte om servetten matchar skithuspappret, bara de får ha trevligt och se er gifta er och att ha roligt helt enkelt!
  • Aleta

Någon skrev här att 80% av gästerna tar inte med sig sina favors hem. Det borde ge en indikation på hur uppskattat (inte) det är. Själv skulle jag bara tycka att det var lite jobbigt och onödigt som gäst.

SweetSun skrev 2008-05-26 06:50:30 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-25 20:11:44 följande:Men jag tror att många får iden om att om man inte har toakorg eller favors, så blir det ingen rolig fest, men det är ju fel! Folk som hade enkla bröllop för 20 år sedan, utan allt lullull, hade ju otroligt roliga fester då med! Man måste komma ihåg att det är ens egen dag, och att gästerna är där för att fira oss, och inte tvärt om. De bryr sig nog eg. inte om servetten matchar skithuspappret, bara de får ha trevligt och se er gifta er och att ha roligt helt enkelt!
  • SweetSun

Aleta; kan vara helt sant, men beror kanske på VAD man ger, men oftast är det ju en sån otroligt onödig kostnad för brudparet...

• Aleta
    SweetSun skrev 2008-05-26 08:04:33 följande:
    Aleta; kan vara helt sant, men beror kanske på VAD man ger, men oftast är det ju en sån otroligt onödig kostnad för brudparet...
    Ja, ett är i alla fall klart, festen blir inte roligare för att det finns favors. Fast det är klart, om man verkligen gillar att pyssla så får man ju tillfälle till det, vika små askar etc.
  • SweetSun

Visst, man måste ju få göra det man tycker är kul, och det man tror ger nåt till festen, men man ska inte känna att allt det där lull-lullet blir till måsten...

JAg ar också fått massa ideer av BT, haha, men då får man skaka av sig det och tänka att det bara är onödigt ;)

• Aleta

Det har

SweetSun skrev 2008-05-26 08:32:48 följande:
    .JAg ar också fått massa ideer av BT, haha, men då får man skaka av sig det och tänka att det bara är onödigt ;)
    Det har jag min m2b till...
    Jag: "Lyssna här vilken bra idé som jag läst om på BT!"
    Han: "Nu lugnar vi ner oss lite här..."
  • SweetSun
    Aleta skrev 2008-05-26 09:43:55 följande:
    Det har jag min m2b till...Jag: "Lyssna här vilken bra idé som jag läst om på BT!"Han: "Nu lugnar vi ner oss lite här..."
    Hahaha det där känner jag igen!!
  • Nalle Puh 40

Ska nog ha tändsticksaskar som placeringskort, kostar inget...

Svar på tråden Budgettips