Inlägg från: Nalle Puh 40 |Visa alla inlägg
  • Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Nalle Puh 40
    MissDoe skrev 2008-03-09 17:40:11 följande:
    Å, vilken underbar tråd!
    Tack, jag kände att pengarna bara "flöt iväg" och att jag bara var tvungen att ha lite spartips. Jag återkommer med fler för nu ska jag till jobbet.
  • Nalle Puh 40

Ett tips till från mig:

Fråga gymnasiet om hjälp. Media programmet kan filma och fota, floristprogramm buketten, hotell och restaurang kan fixa mat och servering, frisörprogrammet smink och frisyr till ett billigare pris...

• Nalle Puh 40
    sommar08 skrev 2008-03-09 17:28:31 följande:
    Mitt tips är att strunta i små presenter till alla gästerna för där springer verkligen pengarna iväg, plus att de bröllop jag varit på där brudparet har haft gåvor till gästerna så har 50% av gästerna glömt ta gåvan med sig hem.
    Ja, de där små askarna var dyrare än jag hade kunnat tro. Har ni tips på något annat kul man kan ge gästerna?
  • Nalle Puh 40

Har man kompisar som är duktiga påatt sjunga så slipper man anlita sepciella personer till det, kompisar gör det ju oftast gratis (eller billigare iaf...)

• Nalle Puh 40
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-13 07:48:09 följande:
    Hur ska man använda björkris?? Ska man bara låta dom vara eller ska man sätta dom i vatten?
    Finns det de som är allergiska så ska man ju inte ha det i vatten iaf...
  • Nalle Puh 40

Har ett tips till: Skippa engångskameran på borden, blir bara en massa halvdåliga kort på maten och närbilder på gästerna (har tittat på min kompis kort och vet )

• Nalle Puh 40

Ja, IKEA är alltid bra att ha

• Nalle Puh 40

Alltid finns det väl någon i släkten som har en fin bil som ni kan åka i, är ju inte gratis att hyra det

• Nalle Puh 40

Är oxå lite emot engångskameror, tittade på en kompis bilder och det var inte många som var bra...

• Nalle Puh 40
    Pearldrop skrev 2008-05-18 20:11:57 följande:
    okej jag erkänner mig överbevisad :P tänkte bara på de stackars fåglarna..
    Jag har oxå alltid trott att det sväller i magarna på de stackars fåglarna men får väl snart ge mig
  • Nalle Puh 40
    ganesha skrev 2008-05-19 09:51:56 följande:
    Så kul att ni började skriva om ljus...Om man har kvar stearinstumpar så kan man ju stöpa sina egna ljus i olika förpackningar. Gamla mjölkkartonger och pringelsrör och sådär... börjar man nu så är det ju klart till oktober.Jag har sparat rättså länge, men aldrig haft lust att göra ljus... nu ska jag minsann!
    Min pappa jobbar inom kyrkan så han får MASSVIS av ljusstumpar, skulle kanske oxå göra egna men hur gör man, är inte så pysslig
  • Nalle Puh 40

Jag ska ha en toakorg, tror inte det blir så dyrt med några ob och plåster för jag fastnade verkligen för den ide'n

• Nalle Puh 40

Ska nog ha tändsticksaskar som placeringskort, kostar inget...

Svar på tråden Budgettips