• Paoje

Budgettips

Det är inte bra för våran budget att hänga här inne, vi kommer hela tiden på mer o mer grejer som man tydligen "måste ha"?! Toakorg - never att jag skaffar! Toapapper med hjärtan på- WHY? Du ska torka dig i häcken med det! Speciella frimärken till inbjudningarna- no! Tror inte många lägger märke till frimärken.
    Samma färger på allt - allt måste matcha in i miiinsta detalj, man kan inte bara ställa fram lite ljus och få mysigt - det måste vara likadana ljushållare, givetvis ska servetter matcha festprogram och inbjudningar, caketopper måste kosta flera hundra...etc. Herre! Det är inte bara gå till kyrkan o gifta sig med sin man som gäller?

• Paoje

Vill man hålla kostnaderna nere, så tycker iallafall jag att man kan fixa inbjudningar själv på datorn. Bara skriva ut på lite finare papper än vanligt vitt. Då kostar det inte många kronor inte.

• Paoje

Ja, våran tanke är också att göra så. Ja lite förvånad är jag att det i en budgettråd diskuteras hurvida man ska ha toakorgar (tex)?!!?! Brukar man ha det annars när man har fest hemma? Ställa in en korg med diverse grejer på toa? Nä!
    Hahhah, 20 spänn för 8 rullar kan väl ändå anses som budget!

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-24 17:57:51 följande:

Paoje vi har gjort så Köpte papper (tjockare variant) på Åhlens till både inbjudan och placering... Vi kommer att köra delvis tema men det är inget som kommer att kosta oss skjortan eftersom vi kommer att använda det hemma efteråt också (tänker på dukar m m )Men jag håller med dig.. jag har också reagerat på hur mkt det är man "måste" ha... Vi köpte iofs blått toapapper (vårt tema är blått) på Netto för ett bra tag sedan.. 20:- för 8 rullar *Asg* Perfekt
  • Paoje
    SweetSun skrev 2008-05-25 14:07:14 följande:
    Åh va bra skrivet! Jag tycker exakt lika!! Fast lite färgtema ska det nog bli för om jag endå ska ha en duk å ett par ljus så kan de lika gärna matcha FAst det får ju inte gå överstyr att ALLT måste vara exakt rätt nyans och att ALLA detaljer (gardiner, toapapper, servett) ska matcha exakt. Mycket hysteri här på BT..jag tror att många trissar varandra och man tror att det finns en massa måsten, men det gör det ju faktiskt inte, det är ens egen dag och man gör som man vill..
    Skönt att det är någon som tycker lika. Vi har också färgtema, blått o silver, men vi kommer knappast granska varendra detalj med lupp som vissa gör. Eller ska vi kanske skaffa en toakorg i silver?
Svar på tråden Budgettips