Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Budgettips

IKEA har tyllgardiner i tvåpack för 40 kr. Det blir jättefint att använda till solrosfröpåsar.

Helena1978 skrev 2008-03-31 21:32:44 följande:
    Vi har tänkt att dela ut påsar med solrosfrön vid kyrkan. Dessa har jag tänkt att göra själv. Ska hitta något lämpligt tyg, kanske köpa något lakan och sedan klippa till lagom stor fyrkanter. Lägga fröna där i och sedan knyta med ett rosa band som inbjudningskortet hade.Det borde inte gå på så mkt och blir nog en roligt grej.
  • jennyfer

Tänk på att inte har för mycket dekorationer på borden. Det som ser fint ut vid ett dukat tomt bord där ingen sitter kan lätt bli för mycket när alla väl har satt sig, fått mat, dryck i glasen och ev. flaskor på bordet, lagt ifrån sig festprogram etc.

• jennyfer

Inte ett direkt tips, utan mer en budgetförfrågan...

Någon i Malmö/Skåne som är intresserad av att dela på porslin m.m.?

Vi ska ha ett trädgårdsbröllop och behöver alltså ca 50 st av bestick, glas, tallrikar m.m. och när jag kollade på uthyrningsfirmorna så blir det ungefär samma pris som att köpa allt på IKEA.

Tänkte kolla om det är någon annan här som behöver detta, eftersom vi i så fall kunde dela på kostnaden? Lägg i så fall en blänkare i min gästbok.

Vi gifter oss den 2/8 i Malmö så just det datumet är paxat.

• jennyfer

Det kan helt klart se trevligt ut med egna etiketter, men man kanske ska ha det på något annat, t ex vattenkaraffer. Just vinetiketten vill i a f jag helst ha kvar så att jag ser vilket vin jag dricker (druva, område m.m.). Sedna är det tyvärr så att ett billigt vin smakar i nio fall av tio inte lika bra som ett dyrt vin. Sedan har alla olika nivåer för var man tycker att en vin smakar bra. I mitt fall räcker ett bra vin i 70-kronorsklassen långt, medan det vore en utmaning att hitta en gott vin i 50-kronorsklassen.

Husmusens skrev 2008-05-04 20:08:03 följande:
    Gör egna inetiketter till flaskorna med brudparets namn, så spelar det ingen roll om vinet är billigt (ingen kommer veta)
Svar på tråden Budgettips