• Troll1

Budgettips

Det är lätt att hålla nere kostnaderna om man har frisör, konditor, florist, fotograf i familjen/kompisgänget osv osv. Det är väl klart det blir billigt då. Om man nu inte har ngn av den "varan" och det enda någon är riktigt bra på är dekoration/dukning så behöver man verkligen BT om inte annat. Här får man ovärderliga tips!
    Efter att ha häckat här sedan x antal månader så får jag spader och undrar om alla andra känner folk med perfekta jobb för ett bröllop.

Jag har ringt runt till olika skolor, främst de som fixar tårtor och servering. Tårtorna skulle gå på 25:-/bit och jag hoppas verkligen att tårtställningen ingår i det priset...
    Restaurang/servitör -läraren sa att de jobbar inte under 125:-/timma. Är det vitt eller svart han menar?

Jag köper saker när jag ser dem, gärna på rea osv. Då blir det inte så tungt med alla utgifter på en gång.
    Jag kommer att be de som har bra kameror ta med och fota så mkt de har lust o ork. Vi ska dela ut cd-skivor som är i fodral med vårt namn o adress, frankerade så det bara är för gästerna att bränna o skicka tillbaka till oss.
    Ett par bilder ska en fotograf ta på oss, så att vi med säkerhet vet att det finns några som är riktigt skarpa efteråt .

• Troll1
    sanan skrev 2008-03-11 19:39:26 följande:
    Mitt tips är "antika" vackra udda glas som du fyndar på secondhand, i dessa ska jag ha vita rosor som flyter i vatten och kanske några pärlor eller dylikt i botten. Ljus från åhlens, som finns i många färger för 5 kr styck, det bästa av allt de är gjutna i sina små egna glas. så det är bara att kasta/återvinna efter festen.
    Vet du hur länge de brinner?
  • Troll1

Vi har catering (till bra pris), buffé (där sparar vi in på porslin) och tårtan istället för dessert. Jag tycker det blir lite kaka på kaka med dessert alldeles före tårtan.

Vad tycker ni är ett rimligt pris att betala servetris/restaurang-elever eller liknande per timme? Vi är noga med att det är seriösa personer som ska jobba. Jag stressar garanterat ihjäl mig om jag ser att saker inte blir gjorda.

Se´n blir det väl en resa för m2b till Tyskland...

• Troll1

Vi har catering (till bra pris), buffé (där sparar vi in på porslin) och tårtan istället för dessert. Jag tycker det blir lite kaka på kaka med dessert alldeles före tårtan.

Vad tycker ni är ett rimligt pris att betala servetris/restaurang-elever eller liknande per timme? Vi är noga med att det är seriösa personer som ska jobba. Jag stressar garanterat ihjäl mig om jag ser att saker inte blir gjorda.

Se´n blir det väl en resa för m2b till Tyskland...

• Troll1

Min m2b ska bara få sin förlovningsring putsad o graverad (ingår i priset när vi köper min bröllopsring). Min goa tärna vill betala sin klänning själv.
    Däremot har vi en lokal som är väldigt dyr, svårt när man ska vara i Göteborg... Sökte som en stolla, så jag gjorde vad jag kunde. MEN den gör väldigt mkt för stämningen. Det är så fint fixat där. Bilder finns i mitt galleri.
    Vi spelar in färdiga cd-skivor med musik och lånar musikanl. Det funkar jättebra.
    Har köpt lite småplock till toakorgar. Hittade hjärtplåster runt alla hjärtans dag, näsdukar o lite annat kul. Inte så dyrt, men gör stor skillnad i mysfaktor. Vi ska köpa nya handdukar på rea och doftljus dit också. Lagerhaus har mkt skoj till en billig peng!

• Troll1

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-12 15:47:38 följande:

Vi tog ett vanligt rum på hotellet och inte bröllops svit och sparade in 1000 kr på det,våra vittnen hade köpt champange och choklad och min mamma hade sänt ett telegram och allt fanns på rummet när vi kom upp...Precis som en B.svit
    Mysigt!

Jag oroar mig mest över barnpassningen...
    Vill gärna sova borta, så jag inte sätter på diskmaskinen...istället för...
  • Troll1

Blåbärsris är ju vackert.
    Bor man vid havet så finns det ju mängder av vackra stenar.

• Troll1

Björkris funkar väl bra över en ingång. Kanske sticka in lite blommor också. När är vigseln? Syrén är ju fint och se´n finns det ett antal trädgårdsbuskar med vackra blommor man kan använda. Det beror ju lite på när på sommaren det är.

• Troll1
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-12 21:33:31 följande:
    Har tyvärr ingen i vår värhet som sjunger fint Alla sjunger som kråkor
    Tänk om de läser här... Hahaahaa

Du får nog inga som helst problem med att smycka lokal mm. perfekt årstid för det. Själv ska vi ju gifta oss 27 sept. Vill inte gärna ha gulnande löv som dekoration.
  • Troll1

Trollhassel kan väl också ge allergier om de får "blomma"?
    Björkris vid ingången klarar man nog av även om man är allergisk. Det är ju på våren/försommaren som stänglarna ger allergi. Inte bladen.

Jag såg en festdekoration på bord gjorda av urgröpta äpplen med värmeljus i. Hade jag varit på den festen så hade jag nog fått åka hem med astmasprayen i högsta hugg.

Svar på tråden Budgettips