Budgettips
Det är lätt att hålla nere kostnaderna om man har frisör, konditor, florist, fotograf i familjen/kompisgänget osv osv. Det är väl klart det blir billigt då. Om man nu inte har ngn av den "varan" och det enda någon är riktigt bra på är dekoration/dukning så behöver man verkligen BT om inte annat. Här får man ovärderliga tips!
Efter att ha häckat här sedan x antal månader så får jag spader och undrar om alla andra känner folk med perfekta jobb för ett bröllop.
Jag har ringt runt till olika skolor, främst de som fixar tårtor och servering. Tårtorna skulle gå på 25:-/bit och jag hoppas verkligen att tårtställningen ingår i det priset...
Restaurang/servitör -läraren sa att de jobbar inte under 125:-/timma. Är det vitt eller svart han menar?
Jag köper saker när jag ser dem, gärna på rea osv. Då blir det inte så tungt med alla utgifter på en gång.
Jag kommer att be de som har bra kameror ta med och fota så mkt de har lust o ork. Vi ska dela ut cd-skivor som är i fodral med vårt namn o adress, frankerade så det bara är för gästerna att bränna o skicka tillbaka till oss.
Ett par bilder ska en fotograf ta på oss, så att vi med säkerhet vet att det finns några som är riktigt skarpa efteråt .