• Aleta

Budgettips

trampetroll, var köpte du ljusen?
    Jag sitter precis och räknar och kom fram till att det var dyyyrt med ljus och så fick jag se ditt inlägg...perfekt!

• Aleta
    trampetroll skrev 2008-05-20 05:54:24 följande:
    Hej Aleta!Jag köpte mina på Ullared men just gravljus eller oljeljus är generellt myccket billigt överallt, jag har sett att man kan få 3st ljus på ICA för 10kr ibland. Kolla även på öb, rusta eller stormarknader som COOP Forum eller liknande.
    Ok, tack, jag ska hålla ögonen öppna!
  • Aleta

Inga toakorgar här, vill de ha allergitabletter, alvedon eller plåster så får de fråga.

• Aleta

Linköping har också.

Kireina skrev 2008-05-20 19:04:43 följande:
    ofta kan man även maila in till dem. kolla på skolans hemsida. Jag vet att både växjö och jönköping har iaf.Det kan kort o gott heta Tryckeri med för den delen...
  • Aleta

Någon skrev här att 80% av gästerna tar inte med sig sina favors hem. Det borde ge en indikation på hur uppskattat (inte) det är. Själv skulle jag bara tycka att det var lite jobbigt och onödigt som gäst.

SweetSun skrev 2008-05-26 06:50:30 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-25 20:11:44 följande:Men jag tror att många får iden om att om man inte har toakorg eller favors, så blir det ingen rolig fest, men det är ju fel! Folk som hade enkla bröllop för 20 år sedan, utan allt lullull, hade ju otroligt roliga fester då med! Man måste komma ihåg att det är ens egen dag, och att gästerna är där för att fira oss, och inte tvärt om. De bryr sig nog eg. inte om servetten matchar skithuspappret, bara de får ha trevligt och se er gifta er och att ha roligt helt enkelt!
  • Aleta
    SweetSun skrev 2008-05-26 08:04:33 följande:
    Aleta; kan vara helt sant, men beror kanske på VAD man ger, men oftast är det ju en sån otroligt onödig kostnad för brudparet...
    Ja, ett är i alla fall klart, festen blir inte roligare för att det finns favors. Fast det är klart, om man verkligen gillar att pyssla så får man ju tillfälle till det, vika små askar etc.
  • Aleta

Det har

SweetSun skrev 2008-05-26 08:32:48 följande:
    .JAg ar också fått massa ideer av BT, haha, men då får man skaka av sig det och tänka att det bara är onödigt ;)
    Det har jag min m2b till...
    Jag: "Lyssna här vilken bra idé som jag läst om på BT!"
    Han: "Nu lugnar vi ner oss lite här..."
  • Aleta

Jag handlade på www.scandiprofit.se/ priserna är utan moms. Jag vet inte om det är det billigaste stället, men jag orkade inte leta längre och de hade fler saker som vi skulle ha.
    Annars så kan man nog hålla ögonen öppna när man är på stora varuhus, de säljer ut servetter billigt ibland.

Svar på tråden Budgettips