• Kireina

Budgettips

Min budgettips får väl bli att anlita en handelsträdgård till blommorna istället för en blomsterbutik.

Vi får betala under 400 för min bukett (vita rosor), 2 corsage och några lösa vita rosor.

Andra tipset blir väl att våga kika på coop o liknande efter skor, jag ramlade över mina brudskor (finns i mitt galleri) för 50 kr på rea på coop.

Min tärna gör mitt hår och smink.

Min svägerska gillar att trä halsband o ska därför göra halsband till mig o tärnan. Det är förövrigt något man smidigt kan göra själv. Finns massor med billiga pärlor o annat i hobbybutiker.

• Kireina

Vår budget kommer sluta under 50000 inklusive resan. Då räknat mat för 80 personer...

Det ni!

• Kireina

Vad gäller ris, kan man om man prompt vill ha ris, ha en stor korg med ris, där gästerna kan ta sig en näve och kasta..

• Kireina

Har ett budgettips: Det som ska tryckas, festprogram o dylikt, här med högskola eller universitet om ni har något. Där finns det något som kallas för repro, och det är betydligt billigare än annars. Vi betalar 286:- för:

70 festprogram, 200 vigselprogram, 70 gästbeskrivningshäften (samtliga i A5). samt en A3 bild utav bordsplaceringen, laminerad och klar.

• Kireina

ofta kan man även maila in till dem. kolla på skolans hemsida.
    Jag vet att både växjö och jönköping har iaf.

Det kan kort o gott heta Tryckeri med för den delen...

• Kireina

Vi har buffé och gör all mat själva. Eller ja, vi har delegerat ut en del utav maten till andra.

Mamma gör dessutom tårtan som bröllopspresent (men den kostnaden är ändå inkluderad).

Handlar väldigt mkt på willys, det är också ett budgettips förövrigt.

Snäckan4 skrev 2008-05-21 15:05:37 följande:
    Kireina: 50 000 inkl resan låter som en bra nivå att lägga sig på. Hur gör ni då med maten? Gör ni den själva eller är det beställt?
  • Kireina

Vi hade inte heller någon sprit.
    Däremot hade vi köpt in massa vickningsmat som var totalt onödigt, vi hade buffé så folk åt ändå tills de var proppmätta. Så det var ingen som överhuvudtaget tänkte tanken att äta något annat.

Vickning behövs nog mer om man har serverad mat vid bordet med portioner till alla. För då blir inte alla lika mätta.

Svar på tråden Budgettips