Budgettips
Jag var på Ikea idag och köpte massor av lakan för 15kr/st!
Jag var på Ikea idag och köpte massor av lakan för 15kr/st!
Mitt bästa budget tips är att köpa gravljus eller oljeljus som de också heter stället för vanliga ljus. Dels om man köper små värmeljus med ljushållare så går ljushållarna på en del och värmeljusen måste mna förmodigen byta ut under kvällen eftersom de har en brinnitd på typ 6-8 timmar. m du köper vanliga stpra ljus brukar de ofta gå på 10kr st vilket blir en del på många bord + att du bör köpa ett ljusfat också för att vara på den säkra sidan att det inte börjar brinna på borden.
Men jag köpte massor av billiga gravljus istället som jag ska dekorera med sidenband och frostspray. De var superbilliga, ligger ju i en slags plasthållare så jag behöver inte ljusfat. Jag fick 60 stora vita gravljus med brinntid 60h för 179kr! Då kan man tända ljusen en bra stund innan gärsterna kommer i lugn och ro och slippa oroa sig för dem resten av kvällen tills det är dags att släcka dem när festen är slut! Sedan kan man ju använda ljusen till något annat också då brinnitden fortfarande är kvar (som jag som är galen i att på vintern ha massor av levande ljus överallt i vårt hem!)
Hej Aleta!
Jag köpte mina på Ullared men just gravljus eller oljeljus är generellt myccket billigt överallt, jag har sett att man kan få 3st ljus på ICA för 10kr ibland. Kolla även på öb, rusta eller stormarknader som COOP Forum eller liknande.
Silvera:
Nja, jag vet inte det jag.
Jag använder typ bara gravljus hemma (och jag är ljusgalen och det har aldrig varit några problem. Tror att det är mycket svårt för farliga ångor att bildas med gravljus då de ljusen generellt brinner med en mycket liten låga därav den långa brinntiden.
Kireina:
Detta låter ju jättebra men vad exakt är repro för något om jag ska fråga min högskola om de har det, är det ett slags program där man trycker upp festogrammen själv eller lämnar man in dem till skolan och de trycker? Vad är repro liskom?
Ett budgettips:
Överväg om ni verkligen ska ha toalettkorgar, ni vet sådana där med en massa bra-att-ha grejer som gästerna kan ta ur under kvällens gång.
Jag köpte massor av grejer att fylla mina 3 korgar med (1 till dmaernas, 1 till killarnas och 1 till handikapptoaletten)och bara innehållet gick på 500kr och detta var ändå på Ullared. Nu blev det ju som sagt dyrt eftersom jag ville köpa jättemycket saker och dessutom ville fylla just tre korgar men det blir faktiskt dyrare än vad man tror!
Angående tunna lakan!
Tänk på att det kanske inte gör så mycket om lakanen är lite tunna om du nu vill köpa de billiga som de har som kostar 15kr st för det ska ju på en massa dekorationer, festprogram, servetter, bestick, glas och tallrikar mm. Jag tror personligen inte att det kommer finnas någon som kommer märka att dukarna är lite tunnare än vanliga och min personliga åsikt är att så tunna är de inte!