Inlägg från: Kärlek ger näring åt själen |Visa alla inlägg
  • Kärlek ger näring åt själen

Budgettips

Jag köpte små rosor på Pandurohobby nu på rean. 12st för 10:- köpte både vita och blåa. Tänkte ha som bordsdekoration. I små små vaser (typ snapsglas).

Vi kommer att skippa engångskamrerorna o istället uppmana folk att ta med sig sina egna. Vi kommer också att ge bort cd-skivor så de kan bränna ut dem så vi kan få dem efteråt

Nalle Puh 40 skrev 2008-03-30 20:29:54 följande:

Har ett tips till: Skippa engångskameran på borden, blir bara en massa halvdåliga kort på maten och närbilder på gästerna (har tittat på min kompis kort och vet )

Det finns på Jysk

Pearldrop skrev 2008-04-04 09:47:54 följande:
    Jag har tänkt ha en svart sammetsduk med "krsitaller" utspridda i mitten längst hela borden, de borde glittra fint :) och det borde vara lätt att få tag i nånstans.. men svart smametstyg, har ni sett det på ikea?

Jag köpte Stora tallrikar på Rea som jag ska ställa våra blockljus på. Och mellan ha små små vaser med horentiza i sen får det räcka med dekoration
    Och på Honnörsbordet så blir det rosblad utrstödda på bordet förutom ljusen

Yrvädret skrev 2008-04-02 10:51:37 följande:
    Ja, eller på assietter från second hand

Nja jag tycker svindyra bröllop kommer att bestå däremot så verkar det som om vi nog börjat inse att det är en heeel deeeel pengar som går på en enda dag..

esset50 skrev 2008-04-05 20:40:27 följande:
    Verkar som om trenden m svindyra brölop håller på att svänga?*?

Hahaha Om man inte har en brud som inte vill ha en dyr ring m m hehe

Toppen förslag

Brudgummarna skrev 2008-04-20 16:52:42 följande:
    Vårt bästa budgettips är att inte ha någon brud. De verkar kosta multum i jämförelse med två brudgummar. Ingen dyr ring, ingen bukett, ingen frisör, inget smink.;)

Jag hade nog försökt hitta något snyggt typ och sy upp dem själv Det finns iofs sjalar på Lindex som inte var såå dyra..

Min tärna ska sy upp sin egen sjal.

Nufsan skrev 2008-04-20 17:27:03 följande:
    Ngn som vet vart man kan köpa tunna sjalar att ha över axlarna? Ska ha till tärnan och brudnäbbarna!

Hmm varför inte köpa typ spets tyg? Och sy upp sjalar Jag tror det kan bli snyggt. Kolla runt i olika tyg affärer

Det var super billigt. Ibland har man tur

Nufsan skrev 2008-04-20 18:41:13 följande:
    Nej Lindex har ingen sååå tunn sjal som jag tänker mig, lixom genomskinlig! Hittade skor till tärnorna för 50 kr styck på Din Sko, veckans erbjudande, kostar normalt 280 kr Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 18:35:33 följande:

Pluggisen.
    Vi kommer att ha dans men vi kör via cd köpte en skiva som är till för bröllop och den kommer vi att köra men även annan blandad musik som passar sig dne dagen

Pluggisen Skivan heter

Bröllop - Vår lyckligaste dag

Svar på tråden Budgettips