Budgettips
Ni som har ris.. Tänk på de stackars råttorna som invaderar våra fina kyrkor eftersom de dras till riset
Ni som har ris.. Tänk på de stackars råttorna som invaderar våra fina kyrkor eftersom de dras till riset
Precis! Mindre roligt..
Pearldrop jag tror det är mer synd om den stackars vaktmästaren egentligen.För det kan inte vara kul och sopa upp en massa ris
Det enda jag kommer att ha i min korg är:
Samarin
Plåster
Huvudvärkstabletter
Första hjälpen kit
Ev allergitabl
en liten flaska hårspray
o tops
Inget mer... tycker det är bara en massa onödigt att ha en massa ..
Emmmmm nee *S* En nymodighet precis som allt annat man hittar här på Bt
Emmmm jag kommer att ha en egen version
Fast dock inte på toaletten utan snarare ställd någonstans där det är lätt att ta det man behöver
Vet av egen erfarenhet hur hemskt det är med halsbränna eller huvudvärk och ingen har det
Så vi tänkte lite sådana saker istället
Jag håller med dig Fast även om jag kommer att ha gåvor till gästerna. Jag fastnade för ett par askar i metall med mint tabletter i som jag ska använda som placering samt på skoj som tal piller *skrattar*
Vi kommer inte att lägga så super mycket på gästerna i övrigt mer än just det. Mat och dyl kommer att vara buffe en kallskruven sådan.. samt några olika sallader och ev grillat på kvällen, och en godisbuffé där vår chokladfontän kommer att stå. Jag tog till mig en sak som min pappa sa till mig och det var att många kommer inte att minnas så mycket av festen utan det är egentligen att ni säger Ja i kyrkan som räknas. Allt annat är egentligen en bonus
Jag kan reagera på både toakorgar och det senaste hotellbroshyrer där man även ska ge gåvor inne på gästernas hotell. Vill man göra det så Fine men det är definitivt inget måste.. För mig känns det nästan liite konstigt att ge en massa saker till gästerna för att de kommer..
Jag håller med dig lite Emmas syster att pedikyr och fotvård är skönt.. Det är en s k vardagslyx men inget jag måste göra innan bröllopet.. Vi kommer inte att köra världens pråligaste saker på vårt bröllop för det är inte vi. Men jag kommer däremot göra festen så den blir så toppen som möjligt både för oss och för gästerna
Nä va häftigt Låter så mysigt de lär ju bli super fina
Soon and very soon skrev 2008-05-23 13:13:41 följande:
Paoje vi har gjort så Köpte papper (tjockare variant) på Åhlens till både inbjudan och placering...
Vi kommer att köra delvis tema men det är inget som kommer att kosta oss skjortan eftersom vi kommer att använda det hemma efteråt också (tänker på dukar m m )
Men jag håller med dig.. jag har också reagerat på hur mkt det är man "måste" ha...
Vi köpte iofs blått toapapper (vårt tema är blått) på Netto för ett bra tag sedan.. 20:- för 8 rullar *Asg* Perfekt
Jupp o stolt ägare är jag Hihi
Jag håller med dig. Jag kommer nog ha huvudvärkstabletter, samarin m m som folk kan få.. lika så plåster och första förband.. Är nog liite yrkesskadad *S* Fast jag brukar alltid ha med mig de sakerna så det gör nog ingen större skillnad om det är bröllop eller ej
Helene Du har inte blomsterlandet där du bor? Där hitta jag en super fin bukett för 183:- :D Som jag mycket väl kan tänka mig lägga på min brudbukett *skrattar*
Hur blev resultatet? *nyfiken* var det svårt?? Är liite sugen på att binda min egen (funderar på en boll istället för buket)
Lövings jag köpte mina för 2:- (tror jag det var) på Åhlens
Helene306 den blev ju super bra Hmm kankse skulle binda sin egen.. göra en test precis som du..
Samma här..
Jag tror det är så faktiskt.. innan jag hittade hit så hade jag ingen aning om en massa saker som nästan måste ha Ibland så har man varit så less på alla måsten att jag nästan sagt till min m2b att jag skiter snart i detta och tar en picknick fest istället med papptallrikar och udda glas.. för vem orkar egentligen bry sig
Ja tyvärr är det nog så
Precis.. jag tror det viktigaste är nog att man svarar JA i kyrkan.. Resten är bara en bonus
Vi kommer iofs att ha favors i form av små mint askar dessa är lätta att stoppa på sig och ger en fräschare andedräkt om man känner sig lite unken i munnen
Jag tror inte iheller att folk tar med sig favorsen hem om det är för stora saker.. dessa rymmer perfekt i fickan.
Aleta det är du inte ensam om.. min m2b är så trött på mig och mina idéer ifrån bt nu *Asg' Tur att all dekoration är fixad
Jag prata idag med en arbetskamrat och vi kom in på just budget bröllop och att allt kostar så ofantligt mycket.. och vi kom ganska snabbt in på att det är oftast Alkoholen som kostar så fruktansvärt mycket.. för jag sa att vi kommer inte att ha alkohol på vårt bröllop för 1 det kostar skjortan 2 vi kommer att minnas bröllopsfesten (HELA) 3 man slipper en massa fulla typer som ställer till scener (vilket man gör när man har lite innan för västen. Oavsett om det är meningen eller ej)
Så det är mitt budget tips :)
Posta liiite för snabbt.. dne nya tråden