• Mrs Mommy

ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?

Blir lika förvånad varje gång när man läser hur hämska gästerna är som har mage att ge något annat i present än vad brudparet önskat sig ex pengar
    Sedan när blev det ohyfsat att ge en present som inte finns med på önskelistan

• Svar på tråden ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?
  • Mrs Mommy

Jag självklart kanske man inte "älskar" alla presenterna.
    Men jag tror inte att någon gäst ger en present för att jävlas. Om man inte vill ge pengar eller presentkort fast brudparet bara önskar sig pengar så är det också ok.

Nessan skrev 2008-03-10 12:22:16 följande:
    Fast jag kan tycka att det är ok att bli lite besviken över en present, att inte gilla den. Det är om man bli besviken på givaren och själva givandet jag tycker det blir fel! Själva gåvan/saken måste man inte gilla så den kan man bli besviken på.
  • Mrs Mommy

Visst men önska är att önska och gästen kanske tycker att den vill ge något annat.
    Om man intre respekterar brudparets önskan är man respektlös då?
    Bride in England skrev 2008-03-10 12:41:57 följande:

Varfor inte respektera brudparets onskan da???
  • Mrs Mommy

Jo men i slutet blir det samma

Nessan skrev 2008-03-10 12:49:23 följande:
    Det är två olika diskussioner tycker jag.Gästernas rätt/fel att köpa en present som inte står på parets önsklista.Brudparets rätt/fel att klaga över att de inte får vad som står på önskelistan.
  • Mrs Mommy

Ni som tycker att man absolut ska ge vad paret önskar sig ger ni alltid vad som önskas?
    Gäller det alltid ex vi födelsedagar etc eller bara vid bröllop?

• Mrs Mommy

Bröllop är en investering kärleken kommer 2a

johansdotter skrev 2008-03-10 12:58:14 följande:
    ....men fortfarande detta krav på att dom måste ha present med sig för att få närvara på brölloppet.Är det fler än jag som tycker det spårat ur lite när focus hamnar mer på presenterna än kärleken?Bride in England skrev 2008-03-10 12:54:19 följande:
  • Mrs Mommy

Japp!
    Dem som inte lever upp till brudparets förväntningar kan gott stanna hemma

johansdotter skrev 2008-03-10 13:01:56 följande:
    Hahahahaha!Tänkte inte på det....Betyder det då också att man bara ska bjuda välsituerade och "lönsamma" gäster?Mrs Mommy skrev 2008-03-10 13:00:05 följande:
  • Mrs Mommy

Är det långt kvar till bröllopet? Ni kanske hinner skaffa er en mer lönsam släkt/bekantskapskräts

johansdotter skrev 2008-03-10 13:05:38 följande:
    Shit!Då får inte min släkt komma....dom är alldeles för fattiga och kan varken hjälpa min eller mannens karriär...Mrs Mommy skrev 2008-03-10 13:03:46 följande:
Svar på tråden ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?