• Mrs Mommy

ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?

Blir lika förvånad varje gång när man läser hur hämska gästerna är som har mage att ge något annat i present än vad brudparet önskat sig ex pengar
    Sedan när blev det ohyfsat att ge en present som inte finns med på önskelistan

• Svar på tråden ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?
  • Mrs Mommy

Jag självklart kanske man inte "älskar" alla presenterna.
    Men jag tror inte att någon gäst ger en present för att jävlas. Om man inte vill ge pengar eller presentkort fast brudparet bara önskar sig pengar så är det också ok.

Nessan skrev 2008-03-10 12:22:16 följande:
    Fast jag kan tycka att det är ok att bli lite besviken över en present, att inte gilla den. Det är om man bli besviken på givaren och själva givandet jag tycker det blir fel! Själva gåvan/saken måste man inte gilla så den kan man bli besviken på.
  • 20080301

Jodå min mamma visste mycket väl om vad jag tyckte om lakan. Det var inte ens några speciella lakan

Mrs Mommy skrev 2008-03-10 12:33:11 följande:

Jag självklart kanske man inte "älskar" alla presenterna.Men jag tror inte att någon gäst ger en present för att jävlas. Om man inte vill ge pengar eller presentkort fast brudparet bara önskar sig pengar så är det också ok.
  • Bride in England

Varfor inte respektera brudparets onskan da???

• johansdotter

Varför måste det vara "krav" på presenter överhuvudtaget??

Bjuder man inte folk för att man vill fira med dom?
    Bjuder man folk för att få mycket presenter?

• Mrs Mommy

Visst men önska är att önska och gästen kanske tycker att den vill ge något annat.
    Om man intre respekterar brudparets önskan är man respektlös då?
    Bride in England skrev 2008-03-10 12:41:57 följande:

Varfor inte respektera brudparets onskan da???
  • Bride in England

Nej men det ar ju onodigt om folk slosar pengar pa sant som brudparet inte kommer att anvanda. Om de onskar sig pengar, vad ar vitsen med att kopa en vas? Grundat alltsa pa att man kan ge pengarna anonymt (om det nu ar sa att folk inte vill att brudparet ska veta hur mycket eller lite de ger).

johansdotter skrev 2008-03-10 12:43:49 följande:
    Varför måste det vara "krav" på presenter överhuvudtaget??Bjuder man inte folk för att man vill fira med dom?Bjuder man folk för att få mycket presenter?
  • Karga81
    johansdotter skrev 2008-03-10 12:43:49 följande:
    Varför måste det vara "krav" på presenter överhuvudtaget??Bjuder man inte folk för att man vill fira med dom?Bjuder man folk för att få mycket presenter?
    AMEN! :)
  • Bride in England

Men varfor inte ge det som folk onskar sig da, sa alla blir glada?

Mrs Mommy skrev 2008-03-10 12:47:37 följande:

Visst men önska är att önska och gästen kanske tycker att den vill ge något annat.Om man intre respekterar brudparets önskan är man respektlös då?Bride in England skrev 2008-03-10 12:41:57 följande:
  • Nessan

Det är två olika diskussioner tycker jag.

Gästernas rätt/fel att köpa en present som inte står på parets önsklista.

Brudparets rätt/fel att klaga över att de inte får vad som står på önskelistan.

• Mrs Mommy

Jo men i slutet blir det samma

Nessan skrev 2008-03-10 12:49:23 följande:
    Det är två olika diskussioner tycker jag.Gästernas rätt/fel att köpa en present som inte står på parets önsklista.Brudparets rätt/fel att klaga över att de inte får vad som står på önskelistan.
Svar på tråden ska vi ändra ordet önskelista till kravlista?