Inlägg från: ullstumpan |Visa alla inlägg
  • ullstumpan

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

Dukar kanske du kan få ner kostnaden på, vi körde med vita lakan som mamma hade och köpte billigt tyg på jysk till löpare i mitten.

Blommor behöver man inte ha på bordet, vi köpte billiga askar på IKEA med blomblad som vi strödde ut (eller så kanske du kan plocka buketter i skogen om bröllopet är på sommaren)

Om du är florist så kan du kanske göra alla buketter själv.

Rispåsar, behövs det. Tror du inte folk har med sig ris i handväskan (iallafall den äldre generationen)

Jag tycker inte ni ska dra in på fotografen om hon/han är profsig. Det är ju ändå ett minne för livet att få bra kort på sitt bröllop. Vi hade anlitat fotograf på bröllopet, i kyrkan och utanför. Fastän vänner och släktingar tog många kort så blev ändå den anlitade fotografens kort bäst. Att ta kort inne i kyrkan är inte lätt för någon som inte är van.

• ullstumpan

Glömde, angående klänningen. Beställ i kina, jag beställde genom 1koo för 1500:- (2000:- med ändringar). Det finns även många som säljer sina klänningar, kolla runt lite på olika sidor. Men jag tycker absolut om du hittar en klänning som du blir förtjust i och funkar innanför er budget att du ska ta den även om den kostar 5000:-... ;) Man gifter sig inte var dag.. :)

• ullstumpan

Fast när jag beställde över nätet till 1koo var de mycket hjälpsamma, vi satt över MSN och chattade. Min mamma hade hjälpt mig med alla måtten innan och skrivit ner precis allting. De ville ha ganska många mått.

Jag var först inne på att hyra men när priset skulle bli dyrare så bestämde jag mig för att testa 1koo. Jag var nöjd med min klänning, inte kanonnöjd men den var fin, fina broderier fast den var ganska vid i kjolen, typ amerikansk modell- så det var det enda som störde mig eftersom man såg tjock ut i den. Men hade jag vetat det innan så hade jag bett om en lite snävare modell, iallafall kring kjolen.

• ullstumpan

De hade en mailadress som man kunde få kontakt med dem över nätet. Man fick oftast sitta på morgonen innan jobbet. Angående engelska så var de på samma nivå som en annan.. ;)

• ullstumpan

Genom Tradera funkar det säkert också, kolla bara omdömet först på säljaren, så du inte blir lurad.

Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??