Inlägg från: blommisen |Visa alla inlägg
  • blommisen

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

jag har inte läst merän ditt inlägg ts men här kommer iaf mina budget tips

Underkläder kan du säkert få ner mer i pris
    Smink har du säkert hemma som du använder och du inte behöver köpa nytt iaf int för 300 :-

Jag vet inte hur många gäster ni är men jag köpte inbjudningskort på Panduro som vi ska skriva på själva 16 st med 16 kuvert 103:- då hade jag en rabatt kupong på 30% men jag tänker som så att folk slänger ändå inbjudan sen förutom ens familj typ, sen tillkommer frimärke

Måste du ha så dyr bukett, jag ska ha en bukett som kostar 150 :- , hur fin som helst och det är från en blomsterbutik

Näbbarna behöver kanske inte ha bukett,corsagen kan du säkert få ner i pris el ta en annan variant

rispåsar kan du skippa el kolla på Tradera el här på köp o sälj, det finns många som säljer för 2 :- st

Fotografering i kyrkan tycker jag känns onödig när så många av gästerna kommer fota.

Ska ni ha helt alkoholfritt på festen?

Kan du låna dukar från någon?

Lycka till

• blommisen

Måste tacka dig för tipset med ris i skål så det ska vi oxå ha nu

Hur många dukar är det ca?

Men det är bra att ni inte har alkohol för då blir det betydligt billigare även om det är kuvertavgift.

Ska ni ha någon dans? Cd är ju kanon iaf

Bra idé med buketten för brudnäbben, är personen i rätt ålder så hon kommer stå framme med er el springa runt el sitta i bänken

Våra barn kommer vara 1 o 2,5 år så dom får inga blommor o
    hålla i och inte heller några speciella kläder då dom inte kommer vara där framme så mycket och inte heller få vara med på festen, men är er brudnäbb äldre så är det ju annorlunda

Jag tycker det är jättebra att du räknar allt i överkant så blir det inga negativa överraskningar

• blommisen

ja pappersrullar går ju utmärkt, om ni kör med lite dekoration som du skrivit så blir det kanon, slipper kemtvättsavgifter efteråt, bara att slänga KANON

• blommisen

kan du inte köpa dom nu då, bättre att sprida ut kostnaderna , när ska ni gifta er

Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??