Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

nej det måste man inte funderar ni efter tips i tråden på att antingen skippa de eller har en skål med ris eller korg
    Fröken Planera skrev 2008-03-11 16:12:33 följande:

Måste man ha rispåsar?
  • TigerLinn

wow vilken klänning.. ungefär en sådna jag vill ha :) vilken storlek har du=

ingenjörsbruden skrev 2008-03-11 16:41:29 följande:
    Jag hittade en klänning som någon har beställt från nätet för 1500:- ej använd, o den såg jättefin ut! Den går att beställa i större storlekar....Jag har den i mitt galleri om du vill glutta lite!! Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt vem som hade beställt o fått hem den......ska försöka leta lite....
  • TigerLinn

vart hade du köpt din?

RDF skrev 2008-03-11 17:27:25 följande:
    Kika på klänningen jag köpt. Den kostade 1507:- inkl frakt!! Finns många fina på deras sida
  • TigerLinn

tack :) snällt sagt..

:) men kan ju hända at tnån koller på nått

grabbarna skrev 2008-03-11 19:25:47 följande:
    du har ju dragit ner väldigt mkt i den här tråden nu kan det finnas nåt kvar ska vara fotografen i kyrkan då men annars har du skurit ner hårt/bra tycker jag
  • TigerLinn

jo jag har räknat högt på blommorna.. för mig blir det bar amaterialet som kostar då jag kommer göra dem själv :)

kexxet skrev 2008-03-11 19:44:02 följande:
    Hejhej!!Nu har jag inte läst hela tråden,men blommorna låter väldigt dyrt tycker jag..!
  • TigerLinn

hittade en där i min stl men för dyr.. :(

johansdotter skrev 2008-03-11 19:50:44 följande:
    Kika in på BT´s köp och sälj....många som säljer nya klänningar där och annat....mycket billigare.
  • TigerLinn

inte provat... men jag vill ha en sådna klänning utan släp och de var släp på den och jag kan få en sådan ny i affär utanslöp för kanske 1500 kr billigare

johansdotter skrev 2008-03-11 19:59:57 följande:
    Awwww....gick det inte att pruta?
  • TigerLinn

hela festen kommer vara alkoholfri :)

Nessan skrev 2008-03-11 20:21:41 följande:
    Det måste ju absolut inte vara champagne till brudskålen, då blir det dyrt. Det behöver inte ens vara mousserande vin tycker jag. Om ni har vigseln på ett ställe och brudskål direkt efter för att sedan köra till feststället är det t.o.m. smartast att köra på nåt i stil med (alkoholfri) cider. Då blir det ju ganska billigt iaf!
  • TigerLinn

en bra id+e men vi komme rnog ha kuvert avg :)

weinlove skrev 2008-03-11 20:28:00 följande:
    Tips på hur ni kan göra med tårtan: Vi kommer att ha tårtbuffé. Vänner och bekanta bakar tårtan och bidrar på det sättet till en tårtbuffé. De som bakar får göra tårtan (eller tårtorna) precis som de vill. Avlånga, runda eller fyrkantiga. Blir nog roligt, för även gästerna som får smaka på flera varianter än endast en.
  • TigerLinn

vad var din tanke med blocket? klänningar eller vad? kram

TessaJ skrev 2008-03-11 20:47:12 följande:
    Jag har inte läst den här tråden förrän nu. Jag skulle definitivt skippa fotografering i kyrkan, och be släkt och vänner ta kort. Ris påsar behöver inte vara märkvärdiga, kolla efter tyg på någon second hand affär, ibland har man tur och hittar riktigt fina saker. Det går åt så lite tyg till varje. Om du dessutom klipper till tyget med en mönstrad tyxsax behöver du inte sy. Du har ingen mamma, moster, faster eller annan bekant som har linnedukar att låna av? Själv ska vi har linnnedukar som min mormor har. Brudskålen kan helt klart bestå av mousserand vin, typ Asti Cinzano eller varför inte vanlig cider från affären? Det är väl själv skålen som är viktig inte innehållet i glasen? Kolla på blocket.se, finns en hel del saker där som har med bröllop att göra.Lycka till!!!
Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??