Inlägg från: TigerLinn |Visa alla inlägg
  • TigerLinn

Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??

tack för ditt svar.

jo smink är räknat i överkant. men de är de flesta priserna :)
    jag har redan utsidna på korten färsig utskriva.. har gjort själv ska bara ha insidan... torr de pappret kommer gå på under 100kr.

buketten kommer bli billigare kommer gröa den själv men jag räknade även högt på den men ska bara ha rosor i den så kring 500 kr ca fö rmin de andra blir billigare de me :)

näbben har ajg fått tips om att det kan vara bra att hon har en bliten blomma i handen så hon har någonting att fokisera händerna på.. :) med tanke på hur hon är som person.

ris påsar ska vi nog skippa. kanske en skål med ris men inte mer än så...

fotograf i kykrkan ska vi skippa med ser det ut som.. :)

jo vi ska ha ha helt alkoholfritt pga alkoholism i släkten och för att 70% av gästerna är absolutister...

har ingen att låna dukar av.. undrar bara vem som skulle ha så många dukar?

blommisen skrev 2008-03-11 21:16:23 följande:
    jag har inte läst merän ditt inlägg ts men här kommer iaf mina budget tipsUnderkläder kan du säkert få ner mer i prisSmink har du säkert hemma som du använder och du inte behöver köpa nytt iaf int för 300 :-Jag vet inte hur många gäster ni är men jag köpte inbjudningskort på Panduro som vi ska skriva på själva 16 st med 16 kuvert 103:- då hade jag en rabatt kupong på 30% men jag tänker som så att folk slänger ändå inbjudan sen förutom ens familj typ, sen tillkommer frimärkeMåste du ha så dyr bukett, jag ska ha en bukett som kostar 150 :- , hur fin som helst och det är från en blomsterbutikNäbbarna behöver kanske inte ha bukett,corsagen kan du säkert få ner i pris el ta en annan variantrispåsar kan du skippa el kolla på Tradera el här på köp o sälj, det finns många som säljer för 2 :- stFotografering i kyrkan tycker jag känns onödig när så många av gästerna kommer fota.Ska ni ha helt alkoholfritt på festen? Kan du låna dukar från någon?Lycka till
  • TigerLinn

vårna näbb om det blir bröllop i sommar kommer bara 4½ men hon är stor för din ålder. vet inte ännu om hon ska få sitta på en stol framme eller bar agå in med oss och sitta i bänken får se.

blommisen skrev 2008-03-11 21:33:00 följande:
    Måste tacka dig för tipset med ris i skål så det ska vi oxå ha nu Hur många dukar är det ca? Men det är bra att ni inte har alkohol för då blir det betydligt billigare även om det är kuvertavgift.Ska ni ha någon dans? Cd är ju kanon iafBra idé med buketten för brudnäbben, är personen i rätt ålder så hon kommer stå framme med er el springa runt el sitta i bänkenVåra barn kommer vara 1 o 2,5 år så dom får inga blommor o hålla i och inte heller några speciella kläder då dom inte kommer vara där framme så mycket och inte heller få vara med på festen, men är er brudnäbb äldre så är det ju annorlundaJag tycker det är jättebra att du räknar allt i överkant så blir det inga negativa överraskningar
  • TigerLinn

mmm om vi börjar planera och alt går som de ska kommer vi ha festen på församlings hemmet de men de har ingea stora vita dukar :( som täcker hela bordet...

grabbarna skrev 2008-03-11 21:51:02 följande:
    här där jag bor får man låna dukar på församlingshemmet.det kan ju vara värt att kolla upp, annars har jag hört många som köper lakan på ikea för 7 el 9 kr st
  • TigerLinn

mmm trodde jag med men är tydligen olika..

kollad epå ikeas hemsida de finna inga billiga lakan.. :( men har fått tips om papper rulla rpå ÖB :)

grabbarna skrev 2008-03-11 21:57:22 följande:
    nähä vad synd, det trodde jag var standard på ett församlingshem
  • TigerLinn

mmm :) hoppas de finns den dagen men ska köpa iaf.. :)

blommisen skrev 2008-03-11 22:01:16 följande:
    ja pappersrullar går ju utmärkt, om ni kör med lite dekoration som du skrivit så blir det kanon, slipper kemtvättsavgifter efteråt, bara att slänga KANON
  • TigerLinn

köpa dukar? eller vad menar du=

blommisen skrev 2008-03-11 22:19:12 följande:
    kan du inte köpa dom nu då, bättre att sprida ut kostnaderna , när ska ni gifta er
  • TigerLinn

mmm de är sagt men bra att de sägs igen.. funderar dock på en skål med ris... men får se

lycklig78 skrev 2008-03-11 22:20:45 följande:
    Det kanske redan är sagt, men skippa ris och rispåsar.Vi kommer inte ha det.
  • TigerLinn

hej vännen minns du mig= :)

har mer börjart fundera på att mått beställa klänning kommer nog inte göra de själv från kina utan blir nog via nån på tradera eller så kanske är för dålig på engelska för att klara det känner jag.

dekor stenarna behöver jag tyvärr men ska försöka hitta billiga för om jag skippar dem så måste jag köpa nya ljus med.. och nya fat m.m. när vi köpte dekorationerna inför förra planeringa omgången så hade ikea inte d estenar hemma som vi ville ha då.
    men tack för tipset.
    det blir dyrare att köpa enstaka blommor blir ju rosor iså än dekor stenar.. har ajg räknar 300 kr är ju högt räknat.

vi har ingen vi kna låna dukar av tyvärr.. blir nog billiga lakan eller papper dukar. tyvärr

ang corsalge så kommer de inte blir 300 kr men har räknar högt corsage är de enda jag inte vill göra själv som det känns nu om jag itne hittar en ecakt bild på hur de ska se u är rätt petig av mig när det gäller så små saker bli sällan nöjd när ajg gör nått till mig själv så.

tärbuketten har jag bröjar fundera om till en handledblomma... blir billigare :)
    nöbbbuketten brhöver jag för tjejen skull.. det är tipset vi fått så hon lättare ska kunna hålla händerna i styr.

funderar på att skippa rispåsar och köra en skål med ris istället.. blir billigare

jag respekterar din åsikt ang kuvert avg och tackar snällt för att du inte börjar diskutera detta här :) kram

silvera skrev 2008-03-11 22:33:53 följande:
    Hej TigerLinn!Har inte läst hela tråden, men det här är vad jag kommer på direkt:Måttbeställd klänning från Kina, då kommer du få en fin klänning, i rätt storlek. Å till ett bra pris. Även om du skulle beställa två klänningar, så kommer du billigare undan där, och kan sälja den ena.Skippa dekorstenarna för 300 kr. Håll dig till en enkel och ren dukning, med fina servetter och ljus i stället. Du hade ju redan vaser, så satsa på några enkla blommor till dem, typ gerbera, eller en enda ros, kanske med något (texasgräs?)grässtrå med en pärla på, som dekoration. Pappersdukar tycker jag att du ska skippa också. Förök att låna in vita dukar av släkten istället. Det spelar ju ingen roll om de "överlappar" varandra på bordet, men det ser snyggare ut än pappersdukar, och då behövs inga dekorstenar... "Alla" har ju ofta en eller två vita dukar hemma, som ligger i linneskåpet, så försöka att låna en här och en där...Ett annat tips är ju annars att ha pappersdukarna, men att lägga tyget Britt www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80080941 från Ikea över, så ser det lite roligare ut.Två coursage för 300 låter dyrt. Skippa marskalkens coursage.Gör din blivande mans coursage själv, du är ju florist.Skippa tärnornas och näbbarnas buketter. Rispåsar för 500??? Om du vill ha ris till gästerna, så ge inte ris till alla gästerna, då det kanske räcker med 10-15 st rispåsar? Det kan du köpa på BT, för några kronor styck. Ris har du säkert hemma... Vi valde att köpa en kartong, 24 st, bubblor, till ca 100 pers i kyrkan, och det räckte. Samma sak med ris, för man vill ju inte att folk ska stå på kyrktrappan i evigheter och slänga ris, som ändå bara kommer att fastna i kläderna och håret... Så absolut att det räcker med några få påsar. Något som jag absolut inte hade velat varit utan, är ett par bra kort tagna av en fotograf, kanske det finns någon fotostudent som du kan annonsera efter? Det går ju inte att jämföra kompisarnas kort, med fotografens... Så tänk över det igen, om du ska välja bort fotografen.Sedan hade jag nog sparat längre, än att ha haft kuvertavgift, men det är redan diskuterat i andra trådar, så det skriver jag inte mer om...Lycka till!
  • TigerLinn

nope närmaste dollarstore är 13 mil bort. :(
    men ska visserligen åka dit åt nån gång innan tack för tipset

grabbarna skrev 2008-03-11 22:47:59 följande:
    du har inte dollarstore där du bor? nu vet jag inte riktigt hur dina dekorstenar ska se ut men där har dom en hel del i olika färger och former.
  • TigerLinn

tack

Tit skrev 2008-03-12 09:22:43 följande:
    Har du övervägt secondhand, typ myrorna, till lakan eller riktiga dukar? Prata med damerna där om din belägenhet så kanske de hjälper dig, kanske får du rabatt? Är man trevlig kan man snacka sig till det mesta. Har de linnedukar kanske du kan "hyra dem". Det är värt ett försök!
  • TigerLinn

jo fotografen kan vara med i kykran då koster det 800 kr extra.
    men vi funderar på att kanske ta hjälp av en tjej här på bt byta tjänster eller att vi tar en kompis SOM KAN fota...

vi har 30 mil il IKEA och på nätet finns det inga billigalaka de vi hört av 7-9 kr st men de finns inte.. vet inte man mna vågar chansa.. men annars har vi fått förskag på pappers dukar..

Höstbrud-07 skrev 2008-03-12 20:17:03 följande:

Några tips utan att ha läst tråden. Ha vita lakan som dukar, det ska en jag känner ha på bröllopet. Det går att köpa väldigt billigt på tex IKEA. Skippa ris och rispåsar, det är ju gästerna som ska ha med sig om de vill uppvakta er med det. Kan inte fotografen vara med på vigseln också? Det var vår, vi tog kort innan, han var med under vigseln och sen lite på kyrkbacken. Om vänner och bekanta tar under vigseln kostar det ju ingenting, mer än framkallningen.
  • TigerLinn

OM detblir bröllop blir det nu i sommar.

jo näbb bukett för 300 år dyrt räknar men kansk 150 max men har räknar högt skaju binda själv så blir bara blom kostanderna

din ide med liljekonvalj är bra men vi ska bar aha rosor..

Bollabolla skrev 2008-03-12 20:41:52 följande:
    Hej hej!Har inte läst hela tråden... men ett tips om du gärna vill ha rispåsar är att köpa tyllgardin (tvåpack på Ikea för 39 kr), räcker till massor av rispåsar Klipp i 4kanter 25*25 cm och knyt ihop med enkelt band. Låter lite dyrt med näbbbukett för 300 kr tycker jag. När ska du gifta dig? Min lilla brudnäbb ska få en bukett med liljekonvaljer att hålla i. Ev tärnan oxå, hennes idé. Min syster är tärna och florist, tyckte inte själv att hon behövde en dyr bukett men ville gärna ha något att hålla i händerna. Lycka till med sparandet!
  • TigerLinn

tack bra skrivit..

vill bara skriva en sak.. :)
    dekorations stenarna hade jag räknar högt på kommer söka så billigt som möjligt anledningen till att jag verkligen vill/måste ha dem är att vi planerade bröllop för ca ett år sedan och då var vi på ikea och skulle köpa bla dekorationerna vi fick me dallt utan stenarna då den var slut :( så om vi skippar stenarna mså¨te vi köpa nya dekorationer av något slag ljus eller nått litet.. eftersom de vi har i dekor väg inte är fullständigt och tyvärr SYNS det och de kommer jag märka.. men hade det handlat om att de ska ligga endast på borden utspridda då hade jag kunna skippa dem hoppas du förstår. kram
    Mr o Mrs Smith skrev 2008-03-12 21:09:37 följande:

Lägg krutet på sådant som verkligen kommer att spela någon roll i det långa loppet. Det viktigaste är väl att ni ska gifta er? Att ni har rispåsar och dekorationsstenar är väl sådana detaljer som egentligen inte är viktigt, satt i sammanhanget att ni ska lova varandra att följas åt resten av livet! Samma sak med blommorna, de vissnar - lägg inte pengar på dem om det betyder att du måste kompromissa på annat.En del saker är nog roligare och mysigare att planera kring, än vad de verkligen är på själva dagen sedan. Att du får din man kommer nog smälla allra högst den dagen; dekorationsstenarna på bordet är förhoppningsvis ditt minsta fokus när dagen väl kommer! Att era gäster och ni har det riktigt härligt trevligt tillsammans kommer du nog också känna är viktigast på bröllopsdagen - och det är också det du kommer att komma ihåg om några år. Som gäst hade jag varit glad över att få ära brudparet och fira efter vigseln med en brudskål, hellre än att pengarna hade lagts på rispåsar och stenar istället för lite dryck till gästerna.Lycka till med budgeteringen!
  • TigerLinn

okej.. då vet jag tack.. om vi väljer det kan jga kolla de där.. närmare :) tack

Quicksand skrev 2008-03-12 21:15:47 följande:
    vi vill oxå komma undan billigt, ett tips är att gå in på tradera och fyndajag la bud på 50 organza påsar för 25 kr, där som jag vann, som jag ska ha ris i.vann även min tiara där som jag fick för 40 kr, den är hur fin som helst...ett tips bara.
  • TigerLinn

jag är florsit så ska gör abuketterna själv många som reagerat över nöbb bukettens rpis och 300 är mycket räknar men kanske hälften men vill räkna högt försäkerhets skull..

har tänkt å¨engång dukar.. :) tack för tipset om coop

April2oo9 skrev 2008-03-12 22:30:57 följande:
    Köp sånna här typ "engångsdukar" i papper som finns i stor rulle. Köpte en sån i mörkblått till min sons dop, ingen som kunde trott att den kostade 85 kronor på Coop :)Min fasters man ska fotografera på vårt bröllop (hoppas vi). Känner ni ingen med fotografi som intresse?Näbbarnas buketter kan du ju köpa några små fina blommor och bara köpa band och knyta runt :)
Svar på tråden Hjälp mig dra ner kostnaderna mer??