hej vännen minns du mig= :)
har mer börjart fundera på att mått beställa klänning kommer nog inte göra de själv från kina utan blir nog via nån på tradera eller så kanske är för dålig på engelska för att klara det känner jag.
dekor stenarna behöver jag tyvärr men ska försöka hitta billiga för om jag skippar dem så måste jag köpa nya ljus med.. och nya fat m.m. när vi köpte dekorationerna inför förra planeringa omgången så hade ikea inte d estenar hemma som vi ville ha då.
men tack för tipset.
det blir dyrare att köpa enstaka blommor blir ju rosor iså än dekor stenar.. har ajg räknar 300 kr är ju högt räknat.
vi har ingen vi kna låna dukar av tyvärr.. blir nog billiga lakan eller papper dukar. tyvärr
ang corsalge så kommer de inte blir 300 kr men har räknar högt corsage är de enda jag inte vill göra själv som det känns nu om jag itne hittar en ecakt bild på hur de ska se u är rätt petig av mig när det gäller så små saker bli sällan nöjd när ajg gör nått till mig själv så.
tärbuketten har jag bröjar fundera om till en handledblomma... blir billigare :)
nöbbbuketten brhöver jag för tjejen skull.. det är tipset vi fått så hon lättare ska kunna hålla händerna i styr.
funderar på att skippa rispåsar och köra en skål med ris istället.. blir billigare
jag respekterar din åsikt ang kuvert avg och tackar snällt för att du inte börjar diskutera detta här :) kram
silvera skrev 2008-03-11 22:33:53 följande:
Hej TigerLinn!Har inte läst hela tråden, men det här är vad jag kommer på direkt:Måttbeställd klänning från Kina, då kommer du få en fin klänning, i rätt storlek. Å till ett bra pris. Även om du skulle beställa två klänningar, så kommer du billigare undan där, och kan sälja den ena.Skippa dekorstenarna för 300 kr. Håll dig till en enkel och ren dukning, med fina servetter och ljus i stället. Du hade ju redan vaser, så satsa på några enkla blommor till dem, typ gerbera, eller en enda ros, kanske med något (texasgräs?)grässtrå med en pärla på, som dekoration. Pappersdukar tycker jag att du ska skippa också. Förök att låna in vita dukar av släkten istället. Det spelar ju ingen roll om de "överlappar" varandra på bordet, men det ser snyggare ut än pappersdukar, och då behövs inga dekorstenar... "Alla" har ju ofta en eller två vita dukar hemma, som ligger i linneskåpet, så försöka att låna en här och en där...Ett annat tips är ju annars att ha pappersdukarna, men att lägga tyget Britt
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80080941 från Ikea över, så ser det lite roligare
ut.Två coursage för 300 låter dyrt. Skippa marskalkens coursage.Gör din blivande mans coursage själv, du är ju florist.Skippa tärnornas och näbbarnas buketter. Rispåsar för 500??? Om du vill ha ris till gästerna, så ge inte ris till alla gästerna, då det kanske räcker med 10-15 st rispåsar? Det kan du köpa på BT, för några kronor styck. Ris har du säkert hemma... Vi valde att köpa en kartong, 24 st, bubblor, till ca 100 pers i kyrkan, och det räckte. Samma sak med ris, för man vill ju inte att folk ska stå på kyrktrappan i evigheter och slänga ris, som ändå bara kommer att fastna i kläderna och håret... Så absolut att det räcker med några få påsar. Något som jag absolut inte hade velat varit utan, är ett par bra kort tagna av en fotograf, kanske det finns någon fotostudent som du kan annonsera efter? Det går ju inte att jämföra kompisarnas kort, med fotografens... Så tänk över det igen, om du ska välja bort fotografen.Sedan hade jag nog sparat längre, än att ha haft kuvertavgift, men det är redan diskuterat i andra trådar, så det skriver jag inte mer om...Lycka till!