• grabbarna

ny övikstråd

Om inte jag är helt fel ute så stängs tråden nu så därför blir det en ny

gamla tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 13:12
    GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

• Svar på tråden ny övikstråd
  • jelikr
    miapias skrev 2008-05-09 15:54:21 följande:
    våra toastmasters åker till italien på morgonen direkt efter festen så vi kan inte ha deras hjälp....
    Aha , blir det dom som tar bröllopsresan eller?
  • miapias

mmn det är min brors o hans fru 40 års present resa till varandra de fyller 40 år resp 20 juli +19 sept...

• FruT 080808
    miapias skrev 2008-05-09 15:35:58 följande:
    jag hann inte se..typiskt..jag har idag fått redapå vilken präst +kantor vi ska ha..känns super...nu är det serveringspersonal + städ jag är ute efter..hur gör ni..som lånar lokal är ni med dagen efter o städar...det känns inte så glamoröst men...
    Ja svärfar har erbjudit sig att städa så det hoppas jag han hller. Och min M2Bs systers kompisar ska ev servera.
  • grabbarna

skit också jag hittar ingen som kan hjälpa till i köket eller jo vi har en men det känns som om hon behvöer hjälp av i alla fall en till helst två men vad sjutton gör vi nu då...hade 5 men är nu nere på 1..har ni lyckats hitta folk

• jelikr

Japp , vi har fått tag på fyra gymnasietjejer som serverar och tre väninnor till mig som jobbar i köket.
    En sjunger jag i samma kör som och de andra två har jag jobbat med.
    Mina fd jobbarkompisar kommer sen även hålla i baren , det kommer bli skitbra!!!!

Du har inga jobbarkompisar eller din m2b som ni kan fråga?
    Kanske har nån av dem sen nån kompis som de kan ta med??

• grabbarna

ja du jobbarkompisarna verkar inte speciellt sugna förutom den kvinna som ställer upp därifrån , en kompis känner mkt folk dock så jag ska be henne fråga runt och hoppas på tur.

• The Bumblebee

grabbarna:
    Nej så tråkigt! Jag har inte serveringspersonal färdig heller - men jag tror att det håller på att lösa sig iaf.

• FruT 080808

JAAAAAAAAA!
    Har fått tillbaka pengarna för klänningen jag beställde så nu är det all leta en ny...*SUCK*
    Skulle redan vilja haft det färdigt.

• The Bumblebee

Nu tycker ni väl att vi är galna - gifter oss ju om mindre än en månad - men vi har fortfarande inte fixat kläder till näbbar och brudgum.

SÅ nu undrar jag vart jag ska skicka min m2b i Ö-vik om han ska prova kostym?
    Dressman är inte ett alternativ - de har för tråkiga. Vi skulle gärna ha annan färg än svart.

Näbbkläderna hade vi ju lite otur med - så nu letar jag nya. Söker linnebyxor i knälängd och nån fin skjorta i farfarsmodell. Lite avslappnat med ändå fint. Vill inte ha en "minikostym" till grabbarna utan nåt de kan fara runt och leka i

• jelikr

Kolla exit eller Cubus till barnen.
    För m2b skulle jag gå på Bergmans (den som är på en tvärgata och inte på själva gågatan).
    Ekholms på gågatan är ju oxå ett alternativ , men jag tycker Bergmans är bättre.

Svar på tråden ny övikstråd