• Aleta

Brasiliansk vaxning

Har gjort det på salong första gången och sedan flera ggr själv.
    Det gjorde mycket mindre ont när jag gjorde det själv...(ja, det gjorde ont på salongen, men första gången ska visst vara värst).
    Inga inåtväxta hår och det var definitivt värt det tycker jag. Kände mig så fin och fräsch.
    Det tar ganska lång tid och är bökigt att göra själv men man har mer kontroll över situationen.
    Hmm, kanske dags igen, det var evigheter sedan sist. M2b älskar det...

• Aleta

Det gör helt klart mindre ont än att föda barn och går mycket fortare. Testa, du kan ju alltid avbryta och gå hem om det gör för ont.

• Aleta

Jag tror på att låta ett proffs göra det första gången, drar man fel så gör det nämligen ooont.

• Aleta

Om ni vaxar själva, var jättenoga med att inte dra utåt! Då drar man sönder huden och det blöder!
    Dra så längs med som det bara går. Lättare om man kan hålla emot med andra handen också så att huden inte rör sig så mycket. Det är svårt när man brasilianar själv.

• Aleta

Det där lät inte kul, gå inte dit igen. Så där minns jag inte att det var den gången jag gjorde det på salong.

• Aleta
    Teddy08 skrev 2008-03-27 14:55:04 följande:
    Jag funderade på brasiliansk vaxning, men gjorde permanent hårborttagning istället, då slipper man göra det så många gånger. Enligt salongen skulle man göra 4-6 gånger, men jag tycker att det är en oerhörd skillnad redan efter en gång, så jag väntar nog med fler behandlingar. Priset var inte heller så dyrt 790 kr (kampanjpris) och då gjorde det inte lika ont som vaxning heller.
    Vad använder man då? Laser?
    Var gjorde du det?
    Hur lång tid tog det?
    Kan det bli skador på huden?
    ....nyfiken...
  • Aleta
    Teddy08 skrev 2008-03-27 21:13:47 följande:
    kändes lite som små stick när lasern träffade en hårsäck, lite som en långsam vaxning.
    Aaaj, långsam vaxning låter som om det gör jätteont. Gjorde det det?
Svar på tråden Brasiliansk vaxning