• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • jordgubbar och oboy

Har funderat på det länge men är sjukt feg.. Så berätta gärna hur det går. Lär ju inte göra mindre ont än benen..

• paalm

Jag har också funderat på det länge men har inte vågat. Ja jag ska berätta efteråt hur det var, om jag överlever ;)

• KajsaS

jag har gjort det. Vet ej om det var nåt för mig. Att stå å spärra upp skinkorna och vresa upp benen. Men det jag är en erfarenhet rikare. Berätta gärna hur du tyckte det var, kanske jag ändrar mig om gör det igen. Kan tillägga att det var några år sen jag gjorde det och det var ganska nytt då. Lycka till!!

• paalm

Gjorde det mycket ont? (jag är rädd för smärta, haha)

• jordgubbar och oboy

Pinsamt, javisst, men det är smärtan jag oroar mig för.. Och att jag ska få ondskefulla inåtväxta hårstrån isf att bli len..

• egensinnig

Jag har gjort det själv hemma många gånger. Lätt som en plätt o inte särskilt ont. Värst är det grova håret på venusberget, inte alls det mellan blygdläpparna - där gör det inte alls ont konstigt nog. En burk vax kostar ca en hundring på Kicks.

Gör så här.

Värm vaxet enl förpackning
    Förbehandla genom att klippa ner till ca 5 mm
    Smörj in med förbehandlingsolja - RIKLIGT!! (bedövar lite)
    Lägg på lagom varmt vax,längst med hårets växtriktning, låt stelna tills det är som stelt tuggummi, det får INTE bli för hårt. Följ angiven tid på förpackningen.
    Dra av snabbt o snärtig samtidigt som du sträcker huden så den inte kan "följa med" näör du drar.

Jag brukar sitt apå en spegel och ha en rakspegel extra att titta med. DÅ ser man mer än man vill se ha,ha

Lycka till!!

• jordgubbar och oboy

Tack för de utförliga tipsen, men, tror inte jag vågar göra det på mig själv..

• egensinnig

Jag gör det hellre själv än flashar mitt allra heligaste för en främmande människa!!
    men var o en blir lycklig på sin egen fason

• Aleta

Har gjort det på salong första gången och sedan flera ggr själv.
    Det gjorde mycket mindre ont när jag gjorde det själv...(ja, det gjorde ont på salongen, men första gången ska visst vara värst).
    Inga inåtväxta hår och det var definitivt värt det tycker jag. Kände mig så fin och fräsch.
    Det tar ganska lång tid och är bökigt att göra själv men man har mer kontroll över situationen.
    Hmm, kanske dags igen, det var evigheter sedan sist. M2b älskar det...

• pojomo

jag skulle aldrig våga just för smärtan. Föda ungar gör mig inget men allt annat som har med smärta å göra jag då ä jag som en unge

Svar på tråden Brasiliansk vaxning