• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Tooticki

Jag har inte läst tråden. Jag har vaxat i ett år nu, på salong, och jag tycker det är toppen. Ja, det gör ont men man får så mycket tillbaka i och med att hårväxten minskar kraftigt för varje gång det växer ut. Och det tar längre och längre tid också.

Jag har en superbra vaxare (i Göteborg) som använder brasilianskt vax vilket är det bästa, hon tar också alla småhår som inte följer med med pincett.

• Fröken Planera

Gå till Julis kosmetik, jag är nästan säker på att det är där Sanosc har varit. Både tiden och priset stämmer. det kan vara svårt att få tid där, men ring och hör med dem.

sommar08 skrev 2008-03-16 16:54:35 följande:
    Var fick du denna behandlingen? Bor i malmö och är lite sugen på att testa
  • Peters Fridelina

Juli är jätteduktig!!! Ligger på Kalendegatan, mitt
    emot Hipp. Går sååå fort och man blir så fin!!!
    Lycka till!!!

• tiniz78

tooticki- vart går du och hur mycket kostar det?? är lite nyfiken att testa... bor i gbg

• Soon2beW

Någon som vet vart man kan göra det i helsingborg?

Har någon här tagit bort hår med laser.........funderar över att göra det med bikinilinjen. Skulle vara så skönt att slippa den i varje fall.

• Julia76

Nu har jag inte läst hela tråden så det kanske redan finns bra svar på salonger i Stockholmsområdet, men jag var hos en jätteduktig tjej som heter Carro, hon finns på Salong Blond i Enskede. Nära tunnelbanan, så det är lätt att hitta dit. Hon gör även naglar, jätteduktig på det med, hon ska göra mina innan bröllopet :)

Angående den brasilianska vaxningen var hon snabb, och hon såg till att huden var spänd, och hon tog lagom lite i taget, precis så man klarade av det. Jag är faktiskt jättenöjd!

Och ja, det gör ont :( men man blir så len och fin att det är värt det!

• Tooticki
    tiniz78 skrev 2008-03-16 22:41:49 följande:
    tooticki- vart går du och hur mycket kostar det?? är lite nyfiken att testa... bor i gbg
    MP hudvård på Viktoriagatan, hon tar 399 kr. www.mphudvard.se/
  • SanOsc

Fröken Planera skrev 2008-03-16 18:14:43 följande:

Gå till Julis kosmetik, jag är nästan säker på att det är där Sanosc har varit. Både tiden och priset stämmer. det kan vara svårt att få tid där, men ring och hör med dem.
    Precis! Helt underbart duktiga.
    Adressen är: Kalendegatan 9

www.malmo.com/guide/profile.asp&cid=519&c=13&d=10
  • Melis

Beuty Lounge i Hbg, ligger på gasverksgatan...vid lampaaffären..., inte långt från Frisyrmakarna där vid Söderpunkten

• Melis

Beuty Lounge i Hbg, ligger på gasverksgatan...vid lampaaffären..., inte långt från Frisyrmakarna där vid Söderpunkten

Svar på tråden Brasiliansk vaxning