• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • SanOsc
    Julia76 skrev 2008-03-16 23:36:37 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden så det kanske redan finns bra svar på salonger i Stockholmsområdet, men jag var hos en jätteduktig tjej som heter Carro, hon finns på Salong Blond i Enskede. Nära tunnelbanan, så det är lätt att hitta dit. Hon gör även naglar, jätteduktig på det med, hon ska göra mina innan bröllopet :)Angående den brasilianska vaxningen var hon snabb, och hon såg till att huden var spänd, och hon tog lagom lite i taget, precis så man klarade av det. Jag är faktiskt jättenöjd!Och ja, det gör ont :( men man blir så len och fin att det är värt det!
    Gör hon det med remsor eller med händerna? Varmvax?

Skulle vara guld o hitta en bra här i Sthlm också, så man inte behöver besöka familjen så ofta i Malmö för att få sin vaxning.
  • Julia76

Hon gör det med varmvax, alltså med händerna och inga remsor.

Ska kolla om jag hittar nån hemsida, fick nämligen numret av en kompis.

• SanOsc
    Julia76 skrev 2008-03-17 14:41:45 följande:
    Hon gör det med varmvax, alltså med händerna och inga remsor.Ska kolla om jag hittar nån hemsida, fick nämligen numret av en kompis.
    Vad snällt. Kanon om du hittar.
  • Canta

Jag är me super nöjd....fast jag föredrar
    Reality Hair
    Ö. Rönneholmsv. 2
    21147 MALMÖ 040 - 30 34 04

Iställt för Julis kosmetik, De är supersnälla och så. Men tyckte inte det känndes så fräsht....men vi har alla olika smak

lycka till alla

• Liiiza

Hur är det med brasiliansk i Lund? Finns det någon salong här som är bra? Eller det är Malmö som gäller? Man är ju lite lat:-P

• Fröken Planera

liiza, Tokyo i Lund gör också Brasiliansk. Hon är superduktig! Lätt att få tid också, Hom tar 390kr men man får ett kort där man kan få var 6:e vaxning gratis.

• ballamusenmalla

Jag har gjort det två gånger och jag vänjer mig inte vid smärtan... det är vidrigt, men samtidigt ett superbra hållbart resultat.
    Ordspråket "Vill man va fin får man lida pin" stämmer verkligen här...*S*
    Lycka till och bit ihop bara!!

• MrsPink

Jag har vaxat mig några ggr och de första 3 ggrna är värst och sedan om man låter det växa för länge..dvs mer än 6v för då hinner rötterna bli tjockare..

Klart att det gör ont men som alla säger: Det är helt klart värt det

Jag gör mitt i sthlm på Maydis hudvård, båda tjejerna där är bra tycker jag.

• emeliek45

Har aldrig gjort det, men är väldigt nyfiken. Bor också i sthlm, Mrs Pink: går det fort?

• niklasbivandefru

jag svarar oxå.. hoppas de e ok, ja de går fort. Ibland har de 20 min ibland tar det 40 min, beror lite på hur mycket hår kunden har.
    Lycka till

Svar på tråden Brasiliansk vaxning