• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • paalm

Nej det gjorde riktigt jäkla ont. och det gjorde ondare varje gång. Hon drog inte av hela på en gång utan en bit i taget.
    Jag hade heldre gjort det med remsor även om det gör mer ont. Då går det ju över fortare och resultatet blir bättre.
    när jag kom hem tog jag ca 50 hårstrå med pincett, o fler finns kvar.
    Trist, men nu är jag en erfarenhet rikare!

• Bellanote

ja man ska nog typ ta en salong i sthlm som är känd för det om man ska göra det alltså.. jag vill göra det för att suprica mannen inför natten. visst man ansar ju annars men raka är ju inte samma som vaxa..

• paalm

lite överdrivet att göra det i stockholm om man bor i skåne..

• Aleta

Det där lät inte kul, gå inte dit igen. Så där minns jag inte att det var den gången jag gjorde det på salong.

• Bellanote

ja men du förstår vad jag menar

• paalm

Nej jag ska absolut inte gå dit igen. Kommer säkert vaxa mig igen men absolut inte hos henne!

• SanOsc

Jag gjorde min brasilianska i malmö, hon använde varmvax utan remsor - med händerna.

Det hela tog max 7-8minuter. Hon var superbra, resultatet blev så jäk*a bra. Var len som bara den i två-tre v och sen tillbaka efter ca 5 veckor. Kostade 300kr och värt varenda öre.

Tyvärr bor jag i Sthlm nu och har inte hittat någons om är så bra. De flesta tar så jäkla lång tid på sig o resultatet blir bara sämre.

Så, pröva Malmö tjejer!

• SanOsc

Sen med tanke på smärtan. Ja, det kändes, men långt ifrån ont. Inte så man ville gråta direkt, utan mer ont men mer arg-ont - någon som förstår?

• Fröken Planera

Om man gör brasiliansk regelbundet, så gör det faktiskt inte så ont efter ett tag. det finns en salong i Malmö som gör det med varmvax utan remsor, Julis Kosmetik heter det. De är väldigt duktiga. Men man får inte vara blyg.=) Tokyo i Lund gör det också, hon använder pappersremsor och känns lite mer "proffsig" än vad de är på Julis. Jag kan rekommendera båda ställena.
    Jag lovar att det uppskattas av männen..=)

• sommar08

Var fick du denna behandlingen? Bor i malmö och är lite sugen på att testa

SanOsc skrev 2008-03-16 16:36:39 följande:
    Jag gjorde min brasilianska i malmö, hon använde varmvax utan remsor - med händerna.Det hela tog max 7-8minuter. Hon var superbra, resultatet blev så jäk*a bra. Var len som bara den i två-tre v och sen tillbaka efter ca 5 veckor. Kostade 300kr och värt varenda öre. Tyvärr bor jag i Sthlm nu och har inte hittat någons om är så bra. De flesta tar så jäkla lång tid på sig o resultatet blir bara sämre. Så, pröva Malmö tjejer!
Svar på tråden Brasiliansk vaxning