• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • paalm

Jag har också funderat på det länge men har inte vågat. Ja jag ska berätta efteråt hur det var, om jag överlever ;)

• paalm

Gjorde det mycket ont? (jag är rädd för smärta, haha)

• paalm

Här nere i söder tar dom ca 300- 450. För en gångs skull en fördel med att vara skåning ;)

• paalm

NU ÄR DET GJORT!
    Igår gjorde jag min första brasilianska vaxning. Det var mycket värre än jag trodde men hon som gjorde det verkade inte riktigt veta vad hon höll på med. Hon använde inte remsor eftersom hon säger att det gör mycket ondare. Hon använde ett slags "tuggummiliknande" vax som man drar av med händerna. Det tog inte allt hår samtidigt utan hon fick ta 3-4 gånger på varje ställe och det tog en timme o 15 min.
    Jag kommer säkert vaxa mig igen men absolut inte hos henne!

• paalm

Nej det gjorde riktigt jäkla ont. och det gjorde ondare varje gång. Hon drog inte av hela på en gång utan en bit i taget.
    Jag hade heldre gjort det med remsor även om det gör mer ont. Då går det ju över fortare och resultatet blir bättre.
    när jag kom hem tog jag ca 50 hårstrå med pincett, o fler finns kvar.
    Trist, men nu är jag en erfarenhet rikare!

• paalm

lite överdrivet att göra det i stockholm om man bor i skåne..

• paalm

Nej jag ska absolut inte gå dit igen. Kommer säkert vaxa mig igen men absolut inte hos henne!

Svar på tråden Brasiliansk vaxning