• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Melis

Det finns en salong i närheten av mig men är lite mesig, det är typ modeller som jobbar där och så ska jag komma där och spreta med benen....

• Pärlhönan

Man kan ju testa o bara köra bikini först på salong, så man kan känna sig lite bekväm (?) nästa gång man ska dit (om man vågar att återvänta ) o köra brasilianskt

• Melis

Jag har ju provar den orange vaxen från Veet på benen, tycker att det är krångligt... tycker inte att den är särskilt bra. Ska nog prova den gröna och göra själv brasilian vax....

• Pärlhönan

Låt det dock inte sitta för länge så att det blir stenhårt, det blir lättpanik när man ska försöka få bort det då

Melis skrev 2008-03-12 22:07:40 följande:
    Jag har ju provar den orange vaxen från Veet på benen, tycker att det är krångligt... tycker inte att den är särskilt bra. Ska nog prova den gröna och göra själv brasilian vax....
  • pojomo

hmm vilken skräck:-/ Då skulle jag dööö av skam

johansdotter skrev 2008-03-12 21:38:11 följande:
    *ASG*Jooo...det vore just snyggt när man kommer ner på konsum och ska handla mjölk...."där är hon som skrek så under vaxningen....och veeeet du hur konstiga läppar hon hade?!?"
  • Melis

ja jag får väl testa men då kör jag på den andra...återkommer nästa vecka...

• Aleta

Om ni vaxar själva, var jättenoga med att inte dra utåt! Då drar man sönder huden och det blöder!
    Dra så längs med som det bara går. Lättare om man kan hålla emot med andra handen också så att huden inte rör sig så mycket. Det är svårt när man brasilianar själv.

• egensinnig

Och skulle man låta vaxet stelna för mycket så kan man klippa rent med en sax. Så fick jag göra första gången. Så man behöver ionte få panik

• paalm

NU ÄR DET GJORT!
    Igår gjorde jag min första brasilianska vaxning. Det var mycket värre än jag trodde men hon som gjorde det verkade inte riktigt veta vad hon höll på med. Hon använde inte remsor eftersom hon säger att det gör mycket ondare. Hon använde ett slags "tuggummiliknande" vax som man drar av med händerna. Det tog inte allt hår samtidigt utan hon fick ta 3-4 gånger på varje ställe och det tog en timme o 15 min.
    Jag kommer säkert vaxa mig igen men absolut inte hos henne!

• Bellanote

paalm ousch det lät ju inte smärtfritt precis..

Svar på tråden Brasiliansk vaxning