• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Pärlhönan

Är det någon som har tips på någon bra i centrala Stockholm?

• niklasbivandefru

ja kan varmt rekomendera beauty and medical team på kungsgatan 79, dom e super duktiga på brasse.
    Lycka till

• Pärlhönan

Då får jag kika på dem ( är det där du har jobbat? )
    Har även blivit nyfiken på Maydis och salong c

niklasbivandefru skrev 2008-03-25 12:26:28 följande:
    ja kan varmt rekomendera beauty and medical team på kungsgatan 79, dom e super duktiga på brasse.Lycka till
  • niklasbivandefru

stämmer bra :) där har jag jobbat

• ingenjörsbruden

Om man är rädd för att bli "prickig"...hur långt innan ska man göra en "brasse".

Har tänkt ta armhålor o ben samtidigt....åker på bröllopsresa 4 dagar efter bröllopet, ska vara iväg i 3 v.

Hur länge "håller" en vaxning?

• niklasbivandefru

Hmmm svårt o säga... när man vaxar så brukar man inte vara pricking så länge, jag rekomenderar alltid att tvätta området man vaxat med sin vanliga rengöring till ansiktet och smörja in med sin dagcreme, men INTE innan 24 timmar efter vaxningen!!!
    Och att man inte har trosor med massa spets på utan med bomull strosor stället, peela området innan vaxning.
    Lycka till

• niklasbivandefru

Hmmm svårt o säga... när man vaxar så brukar man inte vara pricking så länge, jag rekomenderar alltid att tvätta området man vaxat med sin vanliga rengöring till ansiktet och smörja in med sin dagcreme, men INTE innan 24 timmar efter vaxningen!!!
    Och att man inte har trosor med massa spets på utan med bomull strosor stället, peela området innan vaxning.
    Lycka till

• niklasbivandefru

Lycka till

• MuffinsTönt
    niklasbivandefru skrev 2008-03-25 15:12:36 följande:
    peela området innan vaxning.Lycka till
    Vad ska jag pela med? Vanlig scrub? Ngt speciellt om man ska göra brasilian?
  • niklasbivandefru

du kan använda vanlig skrubb eller peeling handskar, smörj efter oxå.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning