• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Pärlhönan

Den gröna burken heter typ brazilian vax, kalassmidigt att vaxa armhåla med

• Peters Fridelina

Jag vaxade mig på salong första gångerna. Hon var sjukt duktig, det tog ca 10 min. Visst, det gjorde ont, men jag är mesig med smärta och överlevde det ändå.

Numera (de senaste åren) gör jag det själv. Tar väl ca 30-40 min. Jag köper vanlig varmvax från Veet, orange förpackning ca 80:-. (Finns på H&M eller Åhlens t.ex.) (Jag vet att där finns en speciell för brasiliansk vaxning men jag har aldrig förstått varför det är olika typer.) Jag blir mjuk som en babyrumpa ändå.

• Melis

okej...men är den gröna burken som man ska använda för vaxningen "downstairs" också...

Kanske börja med att vaxa armhålorna o se hur det går...

• johansdotter

Armhåla????
    Ouch!
    Gör man sånt???
    *kvider*
    jag försökte en gång...blödde som en stucken gris och trodde jag skulle dö.....huuuaa

Pärlhönan skrev 2008-03-12 21:54:28 följande:
    Den gröna burken heter typ brazilian vax, kalassmidigt att vaxa armhåla med
  • Jenniecarlsson

Ingen som har ca pris på salong?

• Pärlhönan

KAnske 350-500 beroende vart i landet man bor

Jenniecarlsson skrev 2008-03-12 21:57:03 följande:
    Ingen som har ca pris på salong?
  • Melis

jag såg något pris på en salong som jag passerar på vägen hem...tror det det runt 500, kanske 550...

• paalm

Här nere i söder tar dom ca 300- 450. För en gångs skull en fördel med att vara skåning ;)

• Pärlhönan

Klart man gör, jättesmidigt o det ställe som gör minst ont (men visst lite känns det) på kroppen enligt mig

För att det ska göra mindre ont (både armhåla/bikini) ska man försöka att dra smala remsor istället för breda. Då det är lättare att fixera huden. Fixeras den inte ortentligt gör det apont o kan leda till blåmärken o gallskrik

Så länge remsorna är smala så kan man göra dem ändå ganska långa (när man ha vanan inne) Men breda gör man bara sönder huden mer än vad håren lossnar!

johansdotter skrev 2008-03-12 21:56:52 följande:
    Armhåla????Ouch!Gör man sånt???*kvider* jag försökte en gång...blödde som en stucken gris och trodde jag skulle dö.....huuuaa
Svar på tråden Brasiliansk vaxning