• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • Inova

(Har inte läst hela tråden)

Någon som kan rekommendera någon som gör brasiliansk vaxning i Göteborg?
    Har tänkt att göra det flera gånger men har inte kommit längre än så...

• swordfish

Ursäkta min okunskap... men är brasiliansk vaxning alltihopa!? dvs både på och emellan?
    finns något som heter "hollywood" också, och jag undrar skillnaden?

• tiniz78

Tack! Ska nog våga mig dit och testa...

Tooticki skrev 2008-03-17 07:21:44 följande:
    MP hudvård på Viktoriagatan, hon tar 399 kr. www.mphudvard.se/
  • niklasbivandefru

när jag har utfört brasse på kunder så frågar jag alltid hur mycket el lite dom vill ha kvar, standard är att man vaxar "läpparna".
    Ett tipps till er som ska vaxa er.. peela och smörj in området innan det motverkar att ni får inflammationer i hårsäckarna.
    Bit ihop o lycka till

• MrsPink
    emeliek45 skrev 2008-03-18 11:42:23 följande:
    Har aldrig gjort det, men är väldigt nyfiken. Bor också i sthlm, Mrs Pink: går det fort?
    [/citat]

¨Ja det går fort... jag brukar vaxa halva benen oxå och då tar det max 30 min för allt.
    swordfish skrev 2008-03-18 17:19:23 följande:
    [citat]
    Ursäkta min okunskap... men är brasiliansk vaxning alltihopa!? dvs både på och emellan? finns något som heter "hollywood" också, och jag undrar skillnaden?
    Brasilian är väl allt eller att man sparar en liiten sträng i mitten.
    Jag brukar spara i mitten men ca 2 cm bred..
  • MrsPink

Oj vad konstigt mitt svar blev.. mitt i citatet finns ett svar till emeliek45 oxå..

• Liiiza

Tack fröken planera! Får se om jag vågar mig dit:-O men det hade varit gött till sommaren!!!

• Julia76

Lovade tidigare att återkomma med en hemsida till Carro som jag tycker är så duktig på brasiliansk vaxning (och naglar :)

Hittar ingen hemsida, men hon heter Carro och hennes salong heter "Händer på dig" och den ligger i samma lokaler som "Salong Blond" i Enskede.

Ska luska mera, hittar jag en sida så återkommer jag med den :)

• MuffinsTönt
    Tooticki skrev 2008-03-17 07:21:44 följande:
    MP hudvård på Viktoriagatan, hon tar 399 kr. www.mphudvard.se/
    Jag funderar på att gå till henne. Har även hört att hon har bra priser/rabatt till "stammisar". Stämmer det?
  • MuffinsTönt

Förresten...

Det priset som anger för vaxning tex halv ben, hel ben,armar/ armhåla osv. Är det för båda (ben/arm) eller är det styckvis.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning