• paalm

Brasiliansk vaxning

Undrar om någon har gjort en brasiliansk vaxning och hur resultatet blev. Gjorde det verkligen så ont man föreställer sig? ;)
    Ska göra det för första gången på fredag och börjar tveka lite...
    Tacksam för svar om vad ni tyckte!

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning
  • MuffinsTönt
    Inova skrev 2008-03-18 15:04:42 följande:
    (Har inte läst hela tråden)Någon som kan rekommendera någon som gör brasiliansk vaxning i Göteborg?Har tänkt att göra det flera gånger men har inte kommit längre än så...
    Själv ska jag göra det på Studio Aroma denna fredag. Har hört mkt bra om salong Underbart, Formbar och mphudvård.
  • Kireina

Jag skulle nog aldrig kunna gå till salong o låta dem vaxa mig därnere... skulle kännas väldigt underligt.

Isåfall måste jag göra det själv... eller låta min m2b hjälpa mig.. han brukar hjälpa mig att vaxa benen.. Samtidigt som man skulle vilja överraska honom med det hela.

Hur ofta är rekommenderat att vaxa om man ska hålla igång det hela??

Nicklasblivandefru: Känns det inte skumt att vaxa främmande kvinnors underliv?

• bride09

Jag har en kanske konstig fundering....
    Hur långt ska det vara innan man går dit? Vad rekommenderas?
    Och, ska man då se till att raka allt ett tag innan, eller klippa??
    Jag är verkligen ingen van vaxare, testade att göra benen själv en gång, funkade lixom inte, ingenting lossnade, så jag vågade inte gå lös mellan benen heller.

• Pärlhönan

Nästan pinsamt vilken koll man börjar få på varandra
    Ska kolla alla tre salongerna. Då en hade märket phytomer som M2B gillar, Två flugor i en smäll.

niklasbivandefru skrev 2008-03-25 13:36:13 följande:
    stämmer bra :) där har jag jobbat
    [/citat]
    Axill/armhåla håller allt från 1,5 veckor till 4 veckor beroede person. Rekommendera att du hinner göra minst två gånger innan. Då du kommer märka skillnad på hårmängd o tid (blir iallafall mindre för de flesta)
    ingenjörsbruden skrev 2008-03-25 14:16:55 följande:
    [citat]
    Om man är rädd för att bli "prickig"...hur långt innan ska man göra en "brasse".Har tänkt ta armhålor o ben samtidigt....åker på bröllopsresa 4 dagar efter bröllopet, ska vara iväg i 3 v.Hur länge "håller" en vaxning?
  • Blivande Dahlin

Någon som vet någonting om brazilian beauty på söder i sthlm?? Eller ska man ta någon utav dom ni har rekomenderat?

• Teddy08

Jag funderade på brasiliansk vaxning, men gjorde permanent hårborttagning istället, då slipper man göra det så många gånger. Enligt salongen skulle man göra 4-6 gånger, men jag tycker att det är en oerhörd skillnad redan efter en gång, så jag väntar nog med fler behandlingar. Priset var inte heller så dyrt 790 kr (kampanjpris) och då gjorde det inte lika ont som vaxning heller.

• Aleta
    Teddy08 skrev 2008-03-27 14:55:04 följande:
    Jag funderade på brasiliansk vaxning, men gjorde permanent hårborttagning istället, då slipper man göra det så många gånger. Enligt salongen skulle man göra 4-6 gånger, men jag tycker att det är en oerhörd skillnad redan efter en gång, så jag väntar nog med fler behandlingar. Priset var inte heller så dyrt 790 kr (kampanjpris) och då gjorde det inte lika ont som vaxning heller.
    Vad använder man då? Laser?
    Var gjorde du det?
    Hur lång tid tog det?
    Kan det bli skador på huden?
    ....nyfiken...
  • Swing

Gjorde det i dag på Salong Bia, S:t Eriksgatan i Sthlm. Jätteskicklig & trevlig tjej av brasilianskt ursprung. Jag är jättenöjd - den bästa brasilianska jag fått. Ska absolut fortsätta där.

• Teddy08

Jag gjorde det här:
    www.laserestetik.se/

Jo, det är laser. Jag fick inga märken, hon anpassade styrkan efter hur huden såg ut, på känsliga ställen minskade hon ganska mycket så man inte skulle skadas. Man blödde lite grann från några hårsäckar. Det tog ca 15 min och kändes lite som små stick när lasern träffade en hårsäck, lite som en långsam vaxning.

• TyresöBrud

Hittar inte Salong Bia, har du ett tel. nummer eller gatu nummer vore det toppen! Tack på förhand

• Aleta
    Teddy08 skrev 2008-03-27 21:13:47 följande:
    kändes lite som små stick när lasern träffade en hårsäck, lite som en långsam vaxning.
    Aaaj, långsam vaxning låter som om det gör jätteont. Gjorde det det?
  • Vidalila

Jag tycker inte vaxning gjorde så fruktansvärt ont. och jag var jätterädd! det bräns, men det tar bara 8 minuter.

Man ska inte göra det med remsor för då blir man helt skinnflådd, utan man ska göra det med bara varmt vax som dom lägger på och drar bort igen meddetsamma- äkta brazil alltså!

• Teddy08

Det kändes som att det sved till lite grann, ett kort stick, men helt klart värt det. jag behöver ju inte upprepa det fler gånger.

Jag har gjort vaxning med både remsor och annat vax som man tar bort i "kakor", tyckte remsorna gav mycket bättre resultat, att vaxning höll längre. Vet inte om det var en tillfällighet eller om det berodde på vaxningsmetoden.

• Teddy08

Det kändes som att det sved till lite grann, ett kort stick, men helt klart värt det. jag behöver ju inte upprepa det fler gånger.

Jag har gjort vaxning med både remsor och annat vax som man tar bort i "kakor", tyckte remsorna gav mycket bättre resultat, att vaxning höll längre. Vet inte om det var en tillfällighet eller om det berodde på vaxningsmetoden.

• Swing

Jag hittade Salong Bia genom att googla på "brasiliansk vaxning Stockholm" och när jag såg svaren så kom jag ihåg att jag hört gott om henne, och jag är ganska säker på att det var i en tråd här på BT nån gång.

Salong Bia, Besöksadress: S:t Eriksgatan 16, 112 39 Stockholm
    Telefon: 0707-873414

• MrsFalke

Ja, första gången gör det grymt ont, men sen vänjer man sig coh det känns itne så mycket.
    Ska öppna en egen salong nu utanför Malmö (så frälst blev jag  ;)
    Kolla www.lenare.se 

Svar på tråden Brasiliansk vaxning