Inlägg från: Pärlhönan |Visa alla inlägg
  • Pärlhönan

Brasiliansk vaxning

Den gröna burken heter typ brazilian vax, kalassmidigt att vaxa armhåla med

• Pärlhönan

KAnske 350-500 beroende vart i landet man bor

Jenniecarlsson skrev 2008-03-12 21:57:03 följande:
    Ingen som har ca pris på salong?
  • Pärlhönan

Klart man gör, jättesmidigt o det ställe som gör minst ont (men visst lite känns det) på kroppen enligt mig

För att det ska göra mindre ont (både armhåla/bikini) ska man försöka att dra smala remsor istället för breda. Då det är lättare att fixera huden. Fixeras den inte ortentligt gör det apont o kan leda till blåmärken o gallskrik

Så länge remsorna är smala så kan man göra dem ändå ganska långa (när man ha vanan inne) Men breda gör man bara sönder huden mer än vad håren lossnar!

johansdotter skrev 2008-03-12 21:56:52 följande:
    Armhåla????Ouch!Gör man sånt???*kvider* jag försökte en gång...blödde som en stucken gris och trodde jag skulle dö.....huuuaa
  • Pärlhönan

Man kan ju testa o bara köra bikini först på salong, så man kan känna sig lite bekväm (?) nästa gång man ska dit (om man vågar att återvänta ) o köra brasilianskt

• Pärlhönan

Låt det dock inte sitta för länge så att det blir stenhårt, det blir lättpanik när man ska försöka få bort det då

Melis skrev 2008-03-12 22:07:40 följande:
    Jag har ju provar den orange vaxen från Veet på benen, tycker att det är krångligt... tycker inte att den är särskilt bra. Ska nog prova den gröna och göra själv brasilian vax....
  • Pärlhönan

Är det någon som har tips på någon bra i centrala Stockholm?

• Pärlhönan

Då får jag kika på dem ( är det där du har jobbat? )
    Har även blivit nyfiken på Maydis och salong c

niklasbivandefru skrev 2008-03-25 12:26:28 följande:
    ja kan varmt rekomendera beauty and medical team på kungsgatan 79, dom e super duktiga på brasse.Lycka till
  • Pärlhönan

Nästan pinsamt vilken koll man börjar få på varandra
    Ska kolla alla tre salongerna. Då en hade märket phytomer som M2B gillar, Två flugor i en smäll.

niklasbivandefru skrev 2008-03-25 13:36:13 följande:
    stämmer bra :) där har jag jobbat
    [/citat]
    Axill/armhåla håller allt från 1,5 veckor till 4 veckor beroede person. Rekommendera att du hinner göra minst två gånger innan. Då du kommer märka skillnad på hårmängd o tid (blir iallafall mindre för de flesta)
    ingenjörsbruden skrev 2008-03-25 14:16:55 följande:
    [citat]
    Om man är rädd för att bli "prickig"...hur långt innan ska man göra en "brasse".Har tänkt ta armhålor o ben samtidigt....åker på bröllopsresa 4 dagar efter bröllopet, ska vara iväg i 3 v.Hur länge "håller" en vaxning?
Svar på tråden Brasiliansk vaxning