• Teddy08

Brasiliansk vaxning

Jag funderade på brasiliansk vaxning, men gjorde permanent hårborttagning istället, då slipper man göra det så många gånger. Enligt salongen skulle man göra 4-6 gånger, men jag tycker att det är en oerhörd skillnad redan efter en gång, så jag väntar nog med fler behandlingar. Priset var inte heller så dyrt 790 kr (kampanjpris) och då gjorde det inte lika ont som vaxning heller.

• Teddy08

Jag gjorde det här:
    www.laserestetik.se/

Jo, det är laser. Jag fick inga märken, hon anpassade styrkan efter hur huden såg ut, på känsliga ställen minskade hon ganska mycket så man inte skulle skadas. Man blödde lite grann från några hårsäckar. Det tog ca 15 min och kändes lite som små stick när lasern träffade en hårsäck, lite som en långsam vaxning.

• Teddy08

Det kändes som att det sved till lite grann, ett kort stick, men helt klart värt det. jag behöver ju inte upprepa det fler gånger.

Jag har gjort vaxning med både remsor och annat vax som man tar bort i "kakor", tyckte remsorna gav mycket bättre resultat, att vaxning höll längre. Vet inte om det var en tillfällighet eller om det berodde på vaxningsmetoden.

• Teddy08

Det kändes som att det sved till lite grann, ett kort stick, men helt klart värt det. jag behöver ju inte upprepa det fler gånger.

Jag har gjort vaxning med både remsor och annat vax som man tar bort i "kakor", tyckte remsorna gav mycket bättre resultat, att vaxning höll längre. Vet inte om det var en tillfällighet eller om det berodde på vaxningsmetoden.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning