• Liten liten kanin

Fina CD-skivor + kuvert?

Någon som vet var i Sthlm eller på nätet man kan köpa fina brännbara CD-skivor, typ med nåt gulligt mönster på? Behöver även kuvert gjorda för en CD-skiva. Visst 17 borde det finnas?
    Vi tänkte lägga fram på festen, färdigadresserade till oss så gästerna kan ta hem och bränna sina bilder till oss.

• Svar på tråden Fina CD-skivor + kuvert?
  • lillasmilla
    Zozo skrev 2008-03-13 13:53:19 följande:
    Man kan köpa självhäftande etiketter och skriva ut pa skrivare (finns för cd). Vi köpte sedan kvadratiska kort som vi satte en sadan där plupp i (en liten rund, självhäftande mousseplupp) som haller fast cd. till korten fanns kuvert i samma format.
    VAR köper man det då? =)
  • Zozo

Jo men har man inte en sadan skrivare sa är de självhäftande etiketterna bra (gar att skriva i de flesta skrivare)

• september2008

man kan köpa på biltema. både i papper och även slimade i plast i regbågensfärg. tror i alla fall att dom finns kvar.

Liten liten kanin skrev 2008-03-13 11:49:44 följande:

...men CD-kuvert VET jag att jag har sett nånstans. Minns inte var bara.
  • Zozo

Jag köpte i en vanlig pappershandel (kort, kuvert och etiketter), en sadan som för brevpapper styckvis i olika nyanser.
    Själva plupparna fick jag beställa via nätet för jag lyckades inte hitta dem i butik.

• bruden08

finns et inge mall på hur man kan göra ett skivfodral i papper så kan man göra bara köpa lite hårdare papper och vika själv?

• Kirsto

Är det inte calligraphen som har sådana fina kuvert till CD?

Vanliga kuvert funkar ju också, men det behöver vara kartong åtminstone på en sida så att inte CDn bryts i någon av postens omilda maskiner.

Eller så kan man stoppa ett sånt där vitt fodral (med CD i) inuti ett kuvert. Det fodralet kan man stämpla på och göra fint om man vill.

• Kirsto

Jag har köpt material för att trycka på CD-skivor med screentryck en gång i tiden men ännu inte provat, så jag vet inte hur svårt det är. Vad jag däremot vet är att det är lite lurigt att få färg att fästa, så det måste vara bra/rätt sorts färg. Men i teorin borde det gå att stämpla på vita CD-skivor.

Lämnar inga garantier för att det funkar, med det är kanske värt ett försök?

• bumblebee jonis

Det finns som några här ovan skrivit olika självhäftande etiketter att skriva ut på. Vissa märken bättre ändra. Har själv använt mig av ett märke som heter Pelikan. En billigare variant men som efter lite knixande blir ganska bra. (kan väl säga som så att jag bla lagt pappret fel ett antal gånger )

Vad gäller "fodral" till dessa skivor så finns det lite olika allternativ. "Vanliga" fodral som man gör något fint med, slimcase som är en tunnare variant av ett vanligt cd-fodral, plastfickor för cd-skivor och sen pappfickor för cd.

Dessa brukar inte kosta så mycket om man köper dem utan cd-skivor.

Cd-skivorna kan man ju köpa i spindel-pack så brukar det bli billigare På så sätt kan man mixa som man vill.

Många av dessa går att köpa genom vanliga bokhandlar och jag tror att även vissa andra butiker som Corporate Express, Clas Olsson, Svanströms mfl säljer mycket av dessa produkter.

Lycka till med letandet

• stinakina

Okej, hamnade på framsidan ser jag..sök på cd etikett

• becky79

stinakina dom där på biltema var inte dum idee, för dom kan man ju trycka namnen/datum eller likn på.

sen etiketter t cd- så dom blir snygga, finns på bla rusta, clas ohlsson...osv

min syster gjorde om sina skivor tex. mp3-skiva t bilen och satt på en sådan etikett, blev super snygg. och sen t skivor som innehåller foton osv.
    Jätte enkelt säger hon... har inte provat själv.

• Liten liten kanin

Oooh, tack för alla tips!

Svar på tråden Fina CD-skivor + kuvert?