• Pumpkin

Barn innan äktenskap?

Omröstningen önskad av GME76 080802.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-13 12:19
    Frågan handlar alltså om man hade/har barn eller inte innan bröllopet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn innan äktenskap?
  • LMAx

Två barn, en på åtta år och en på fyra år. Kommer att bli rörande vackra brudnäbbar!

• lillaj

Precis som vi då!!! Efter bröllop ska vi försöka oss på ett syskon till sonen

Sommarliv skrev 2008-03-15 16:13:18 följande:
    Japp, vi har en liten på snart 10 månader.. Om jag inte Exakt hade vart gravid föra året så hade vi gift oss.. Men så fick vi ju en gullig o chramig son i stället.. Så nu i sommar gifter vi oss.. Mycket nöjd..
  • Juni2009

Vi har 2 barn o ska gifta oss nästa år.

• ohlala

inga barn än. enligt mig så skaffar man barn med en person som man åtminstonne planerat att leva med resten av livet och då ser jag inte intelligensen (speciellt juridiskt) i att inte gifta sig. det finns ju äktenskapsförord och ringlösa borgliga bröllop a 1 min!

• Mattis79

Vill vänta med barn till äktenskapet.

• flybell

japp, har en son tillsammans som är 2år nu och en i magen så dom kommer vara 3 och 1år när vi gifter oss

• FruHamberg

Vi har inga barn(båda är 25), vi har varit tillsammans i ca 10 år. Men vi har alltid sagt att vi vill gifta oss först. Inte för att "det ska vara så"(enligt gammalt tillbaka, om ni förstår vad jag menar), utan vi har alltid tänkt så. Känns fint och lite roligt faktiskt. Sen så känns det bra att man inte behöver oroa sig för barnen på bröllopsdagen, utan kan festa på hela natten lång . Men tro mig efter bröllop så åker nog p-pillerna , vi vill båda så gärna ha barn.

• Skottdagen2008

Vår son var 2 år och 2 månader när vi blev man och fru. Visst hade vi tidigare önskat att vi skulle gifta oss först för att hålla traditionen och så att barnen har en familj med samma efternamn när han/hon föddes, men det var husrenoveringar, nya jobb, och så blev han till på första försöket så vi väntade med bröllopet.

Däremot förstår jag inte riktigt uppfattningen att bröllopet skulle vara det störts för ett förhållande. Min uppfattning är att man gifter sig med en man som man kan om man vill skilja sig ifrån, men man "skiljer sig" aldrig från barnet pappa, dvs även fast man skaffar nya familjer på var sitt håll så kommer man alltid att vara i kontakt med barnets pappa.

Så välj pappa inte man

• sommarbrud 080802

Vi gifter oss i augusti som sagt och vår Liam blir 2år sista augusti. Efter bröllopet är det tänkt att vi ska försöka göra ett syskon. Hoppas de går vägen!

• Skottdagen2008

Å jag förstår inte bara hur man ska hitta tillfällena att "försöka", suck! Vår 2-åring har inte riktigt hajat att han ska ligga i egen säng.

sommarbrud 080802 skrev 2008-05-15 10:56:47 följande:

Vi gifter oss i augusti som sagt och vår Liam blir 2år sista augusti. Efter bröllopet är det tänkt att vi ska försöka göra ett syskon. Hoppas de går vägen!
Svar på tråden Barn innan äktenskap?