• Ilbäcksan

Vem städar på ert bröllop?

Jag undrar kort och gott vem som kommer att städa efter bröllopet på ert bröllop, familjen eller vännerna?

• Svar på tråden Vem städar på ert bröllop?
  • Embo81

Serveringspersonalen får fixa all disk, sen blir det väl föräldrarna och syskon som får fixa antar jag...heheh, vi har inte riktigt diskureta den biten ännu...

• nettan 2

Vi ser till så personalen diskar undan och plockar det värsta,och sen dagen städar vi med våra närmaste.

• pojomo

det bli vi själva men kanske får hjälp av kompisen

• Grymt sa grisen

Det ingick städning i hyran av lokalen som vi hyrde. Vi åkte bara dit efter några dagar och hämtade våra saker.

• Fröken Figo

vår cateringfirma städar.

Och för bröllopsmiddagen tar de 450 SEK per kuvert för 2 rätters med fina råvaror (renfilé, lax, hjortronparfait...)

Tycker det är rätt bra. I priset ingår även serveringspersonal.

• Fröken Figo

3 rätters ska det stå

+ servering

+ städning

+ dukning

• 8108

Fröken Figo det var ett grymt bra pris!!

• Ilbäcksan

Det är ju uppenbarligen väldigt olika hur man gör, men vi har ingen personal på vårt bröllop förutom serveringspersonal och de städar inte. Jag kan väl känna att om vi ställer till ett kalas värt 60000:- så tycker jag nog det minsta man kan göra som nära familj(föräldrar och syskon) är att hjälpa till med städningen efteråt, som någon sa, är man några stycken så går det ju rätt fort. Jag tycker det finns 60000 anledningar till varför brudparet bör slippa detta. Jag känner också att vore det någon i min familj som gifte sig så skulle jag inte ens reflektera över det utan självklart ställa upp och hjälpa till efteråt, för brudparets skull. Vi har heller inget överflöd av pengar så det har kännts att spara ihop till det här utan ekonomisk hjälp någonstans ifrån och då tycker väl jag att det är schysst om närmsta familjen kan göra detta. Men som sagt, det är olika vad man tycker.

• lycklig78

Jag ser också 60000 anledningar till att brudparet bör slippa städa, och jag ser lika många till att familjen ska slippa

För mig känns det konstigt att tänka att "det minsta de kan göra är att hjälpa till att städa"Har ni sparat så mycket, så spara 1000 kr hyr in någon.

• Fröken Figo

8108:

Ja, jag tycker också det är rätt bra! Skönt att du också tycker det, har ingen bra koll eftersom jag inte bor i Sverige. Men det verkar bra!!

• Nightingale

Tja, det får väl vi göra på söndagen. (vi gifter oss en fredag).

• weinlove
    lycklig78 skrev 2008-03-16 17:53:20 följande:
    Jag ser också 60000 anledningar till att brudparet bör slippa städa, och jag ser lika många till att familjen ska slippa För mig känns det konstigt att tänka att "det minsta de kan göra är att hjälpa till att städa"Har ni sparat så mycket, så spara 1000 kr hyr in någon.
    Dom 1000 kronorna kanske inte finns i och med att dom sparat så mkt. 1000 kr är väldigt mkt pengar. Man kanske hellre vill lägga dom 1000 kr på någonting annat istället. Om ändå familjen och friviliiga inte har något problem med att städa.
Svar på tråden Vem städar på ert bröllop?