Inlägg från: JohanoCissi |Visa alla inlägg
  • JohanoCissi

Förtvivlad styvförälder

Min föräldrar och min m2b:s föräldrar var ense om att bidra med samma summa då de har ungefär samma inkomst. Detta var inget som vi frågade efter utan dem erbjöd sig själa till detta. Vi är väldigt tacksamma för att dem gör det. Att tillägga är att dem lägger 15000 per familj. Nu till saken: Jag tycker att du och din man ska sätta er ner med dottern och tala om för henne att ni inte har råd med så mycket. Att ni kan tänka er att hjälpa till med så mycket som ni har råd med. Det är bara för henne att acceptera. Hon måste ju vara tacksam för det ni kan ge till dem. Och det är faktiskt så att har man bestämt sig för att gifta sig ska man vara bereddd på att betala allt själv, inte förlita sig på sina föräldrar. Lycka till

• JohanoCissi

Det var ett bra tips: att ni kan hjälpa till på annat sätt också. Det uppskattas alltid, det lovar jag. Och som *lilla M* också säger att ni lägger tonvikt på hur kul ni tycker att dem ska gifta sig, så att dem inte tror nåt annat, för dem verkar tro väldigt mycket.

*Lilla M* skrev 2008-03-17 20:15:39 följande:

Ojdå, men så kan man inte riktigt göra, tycker jag.Vi tog för givet att vi skulle betala vårt bröllop helt och hållet själva. Även om vi visste att våra föräldrar kunde hjälpa oss litegrann ekonomiskt så bestämde vi oss för att inte förutsätta det och istället bli glatt överraskade när erbjudandet kom. Jag tycker att ni ska ringa till dem eller helst träffa dem, och berätta för dem att er ekonomiska situation helt enkelt inte har utrymme för sådana stora utgifter. Lägg tonvikt på hur glada ni är över deras bröllop och att ni kanske gärna hjälper till med andra saker som INTE är pengar. Kanske har ni istället tid eller möjlighet att fixa andra saker?
Svar på tråden Förtvivlad styvförälder