Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Hej alla!

Läser mycket här på BT och får en känsla av att om man spenderar mycket pengar på sitt bröllop så ibland så ses det ner på en. Varför vet jag inte.

Alla "väljer" själva vad vad ens budjet blir och vad man har råd med, vissa fall kanske man inte kan välja, då ens ekonomi inte tillåter ett dyrt bröllop. Det är ingen som säger att ett sådant bröllop som kostar lite "mindre" kommer vara sämre än ett "påkostat".

Jag tycker det är tråkigt när man svara i forum ang. budjet och berättar vår. Och att man sedan fått tillbaka,
    "Gud vad mycket pengar, vi kommer bara lägga 300 kr/person på vårat bröllop, det verkar som om vi har fått mycket bättre pris än vad ni har!

Jag vill lägga mycket pengar på mitt bröllop, och vi känner att vi har råd med det! Varför är det så fel...?

En tråd för dem som inte dömmer, utan som förstår att man är olika, kanske?

Ni dom är nyfikna så kommer vårat gå på ca 200.000 kr ink Bröllopsresa. Nån mer som är i den prisklassen?

Finns dom som lägger mer eller mindre, kul för dom, eftersom dom oxå längtar till sin stora dag och älskar sina m2b´s! :)

• Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
  • sokkerstruten

Vi hade tänkt typ 120.000 kr men märkte sedan att det flög iväg rätt bra! Men jag har räknat rätt högt på saker tror jag, men mest för att vara på den säkra sidan. Så våran budjer är oxå 150.000 kr utan resa. Resan är redan sparad till, vi skulle åkt förra året, men var tvugna att avboka. Så det blir som bröllopresa istället! :)

• sokkerstruten

vart har ni festen?

Sibbis skrev 2008-03-18 19:02:56 följande:
    Vi tror att vi hamnar nånstans där oxå. FAst vi har inte bokat nån resa än, så jag kan itne svara helt säkert än vet iaf att det kommer hamna på runt 150000 utan resan...
  • sokkerstruten

80.000 är mycket pengar det med ju, jag förstår ju att pengar är ju inget man har liggades bara så där...själv har jag turen att jag har en ganska medveten m2b, när det gäller fonder och aktier m.m. Själv har jag ingen koll alls. Och vi har även föräldrar som har satt in pengar på våra konton tills vi var typ 20. Han har jobbat mycket utomlands me så traktamentet är ganska bra! Men vi har varit borta från varandra i några veckor..emellanåt...
    jordgubbar och oboy skrev 2008-03-18 19:09:58 följande:

Gode gud, min budget är på 80 000:- men hade jag haft 120 000:- till så hade jag lätt lagt det!!! Finns hur mkt bröllopskul som helst och hade jag haft råd så hade jag gjort allt och lite till!!
  • sokkerstruten

Håller med alla andra...bra skrivet...!

• sokkerstruten

Vi ska ha festen på Hällsnäs affärsklubb. Mycket pengar går till festen, men som sagt räknat ganska högt på vissa saker m.m Vi kommer bjuda 78 pers. Vi vill oxå ha fri bar, öl/vin/cider och liveband.

Bröllopsresan går till Afrika. En vecka safari i kenya och en vecka på fem stjärnigt på Zanzibar! *Längtar* En dröm resa för oss så det ska bli kul!

Sibbis skrev 2008-03-18 19:15:22 följande:
    Vi kommer ha festen på Skokloster Wärdshus. En stor del av budgeten ligger såklart i att vi bjuder ganska många, runt 120 pers. Plus att vi vill ha fri bar, iaf på vin/öl/cider. Ärligt talat bryr jag mig inte alls om ifall andra tycker det är mycket eller lite pengar. Vi utgår från våra förutsättningar och då passar detta oss Ni då? Var ska festen vara? Och varrt ska ni resa?
  • sokkerstruten

Sant! Bra skrivet!

PatricSusanneS skrev 2008-03-18 19:19:17 följande:
    Ler när jag ser inlägget... Jag är en fattiglapp som i dagsläget inte skulle ha rå med något speciellt dyrt bröllop... dyrt o dyrt, det BLIR en bra slant om man väljer att äta tre-rätters isf att ha buffé.Det blir dyrt om man ska ha bröllopsnatt på hotell, om man ska ha lite tjusigare transport osv osvI höst kommer jag att sälja min bostadsrätt och få rätt mycket pengar. Då kommer jag att ha råd med ett ett storslaget bröllop. Vi vill ha blommor i kyrkan, vill ha en fest där alla kan äta sig mätta och gärna någon form av musik o dans. Men vi väljer buffé och det är ju knappast billigt ändå men billigare. Någon sa att man inte får ha, eller bör ha, papperdukar... men varför inte, det finns fina sk pappersdukar. Man behöver inte ta såna på rulle, de där tunna prassliga. Inte lägger jag ner pengar på frisör eller smunkös för min dotter är maskör o fixar det. Blir en rejäl slant billigare. Man kommer oxå att vara så trött o snurrigt lycklig att vi inte kommer att märka om vi myser i en hotellsäng eller hemma. Och så måste man ju iaf upp ganska tidigt för att vara ute senast kl 12.00... nääää, den mysiga hotellvistelsen kan man ta lite senare... Bort med den där trista avundsjukan... alla gör som de känner o har råd med.. man blir inte lyckligare eller mer gift för att det är mer påkostat men se inte ner på de som tar sig råd... de har minsann fått spara sig till det där.Lycka till alla som planerar... härlig är den där pirriga längtan o suget i magen då man tänker på sin älskade o stunden för vigseln. Kram/ Susanne
  • sokkerstruten

Som jag även har skrivit ovan så, är alla bröllop fina! Oavsett pengar!

• sokkerstruten

Kul att du tycker det! :)

lycklig78 skrev 2008-03-18 20:35:38 följande:
    Jag är glad att du tog upp detta sockerstruten. Känner precis som dig. Vårat bröllop kommer kosta precis som erat med resan.Man drar sig nästan för att skriva det då det oftast kommer lite halvnegaiva kommentarer. Jag respekterar att vissa har bröllop för 10-20 000. Har själv varit på ett sådant i somras och det var minst lika trevligt som ett slottsbröllop. Var och en gör som dom vill. Finns inga rätt eller fel.
  • sokkerstruten

Superbra sagt!!!

Är man själv nöjd så kanske man inte har så stort behov av att klaga på andra som gör det annorlunda.
    [/citat]

• sokkerstruten

ok! Vi bokar den genom solresor, är det samma måntro?
    Vi gifter oss i början av feb. så då är det säsong, tänkte sticka iväg några dagar efter bröllopet om det går!

Maldiverna är väl inte fy skam det heller!

Miss (snart mrs) A skrev 2008-03-19 10:02:08 följande:

Härligt att inte en enda tråkig kommentar lyckats smyga in än Alla bröllop är underbara oavsett pris. Vi funderade fram och tillbaka men till slut hamnade vi också i den prisklassen. Budgeten korrigeras upp hela tiden och vi ligger på över 200 tkr inkl resan. Men vi har råd så för oss fungerar det fint och vi känner att vi kan göra alla de saker vi vill.Sokkerstruten - ni gör min drömresa, vi ville till Tanzania/Zanzibar men gifter oss i april - mitt under regnperioden så då är det lite svårt att åka på safari Vi får spara den till en annan gång och åker till Maldiverna och slappar istället Ska bli underbart, om fem veckor är vi på väg!
Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!