• sokkerstruten

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Hej alla!

Läser mycket här på BT och får en känsla av att om man spenderar mycket pengar på sitt bröllop så ibland så ses det ner på en. Varför vet jag inte.

Alla "väljer" själva vad vad ens budjet blir och vad man har råd med, vissa fall kanske man inte kan välja, då ens ekonomi inte tillåter ett dyrt bröllop. Det är ingen som säger att ett sådant bröllop som kostar lite "mindre" kommer vara sämre än ett "påkostat".

Jag tycker det är tråkigt när man svara i forum ang. budjet och berättar vår. Och att man sedan fått tillbaka,
    "Gud vad mycket pengar, vi kommer bara lägga 300 kr/person på vårat bröllop, det verkar som om vi har fått mycket bättre pris än vad ni har!

Jag vill lägga mycket pengar på mitt bröllop, och vi känner att vi har råd med det! Varför är det så fel...?

En tråd för dem som inte dömmer, utan som förstår att man är olika, kanske?

Ni dom är nyfikna så kommer vårat gå på ca 200.000 kr ink Bröllopsresa. Nån mer som är i den prisklassen?

Finns dom som lägger mer eller mindre, kul för dom, eftersom dom oxå längtar till sin stora dag och älskar sina m2b´s! :)

• Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
  • Sibbis

Vi tror att vi hamnar nånstans där oxå. FAst vi har inte bokat nån resa än, så jag kan itne svara helt säkert än vet iaf att det kommer hamna på runt 150000 utan resan...

• sokkerstruten

Vi hade tänkt typ 120.000 kr men märkte sedan att det flög iväg rätt bra! Men jag har räknat rätt högt på saker tror jag, men mest för att vara på den säkra sidan. Så våran budjer är oxå 150.000 kr utan resa. Resan är redan sparad till, vi skulle åkt förra året, men var tvugna att avboka. Så det blir som bröllopresa istället! :)

• sokkerstruten

vart har ni festen?

Sibbis skrev 2008-03-18 19:02:56 följande:
    Vi tror att vi hamnar nånstans där oxå. FAst vi har inte bokat nån resa än, så jag kan itne svara helt säkert än vet iaf att det kommer hamna på runt 150000 utan resan...
  • jordgubbar och oboy

Gode gud, min budget är på 80 000:- men hade jag haft 120 000:- till så hade jag lätt lagt det!!! Finns hur mkt bröllopskul som helst och hade jag haft råd så hade jag gjort allt och lite till!!

• blommisen

Klart man ska ha sitt drömbröllop vad det än kostar, huvudsaken är att man inte svävar iväg i allt vad det kan vara under planering och känner att det måste jag ha m.m för annars blir det inte bra

Det är ju kärleken som är det viktiga och inte alla detaljer

• franca

Jag tycker att man ska spendera så mycket eller lite pengar man kan och vill på sitt bröllop. Det behöver ju inte bli ett "bättre" bröllop för att man lägger ner mycket pengar, det beror ju på hur man vill ha det. Jag har varit på jättefina och högtidliga budgetbröllop, och på lika fina "dyra" bröllop. Tvärom också, jag ahr avrit på väldigt påkostade bröllop som var stämningslösa och stela.

Vi har också en budget på ca 150.000 utan resan. Visst, det är mycket pengar men vi har lagt undan pengar och fick dessutom en summa som överraskningspresent av mina svärföräldrar. Och vi vill att bröllopet ska bli så som vi föreställt oss det, och om det kostar så får det vara så. Däremot så tänker vi inte tänja mycket på den beräknade budgeten. Det är så lätt att dras med av alla som vill kränga saker och tjäna pengar på ens bröllop, tänka att "ja herregud så måste vi ha en sån också", bara för att nån vill lura på en ytterligare något. Därför har vi bestämt att budgeten SKA hålla.

• Skottdagen2008

Jag säger som jag brukar:

Jag tror att alla oavsett vad de säger hade spenderat mycket mer på sina bröllop om de haft råd, då man inte hade behövt tänka till 2 gånger ang. ekonomin.

Sedan finns de alltid de som har råd med mer och de som har råd med mindre och därav de olika nivåerna. Vissa hävdar dock bestämt att de inte VILL spendera mer än, si och så, men jag tror ändå att det handlar i syvende och sist vad de har råd med, inte vad de VILL.

• sokkerstruten

80.000 är mycket pengar det med ju, jag förstår ju att pengar är ju inget man har liggades bara så där...själv har jag turen att jag har en ganska medveten m2b, när det gäller fonder och aktier m.m. Själv har jag ingen koll alls. Och vi har även föräldrar som har satt in pengar på våra konton tills vi var typ 20. Han har jobbat mycket utomlands me så traktamentet är ganska bra! Men vi har varit borta från varandra i några veckor..emellanåt...
    jordgubbar och oboy skrev 2008-03-18 19:09:58 följande:

Gode gud, min budget är på 80 000:- men hade jag haft 120 000:- till så hade jag lätt lagt det!!! Finns hur mkt bröllopskul som helst och hade jag haft råd så hade jag gjort allt och lite till!!
  • jordgubbar och oboy
    blommisen skrev 2008-03-18 19:10:34 följande:
    Det är ju kärleken som är det viktiga och inte alla detaljer
    Så sant, så sant, men jag älskar detaljer! Kanske tur att min ekonomi hejdar mig
  • Sibbis

Vi kommer ha festen på Skokloster Wärdshus. En stor del av budgeten ligger såklart i att vi bjuder ganska många, runt 120 pers. Plus att vi vill ha fri bar, iaf på vin/öl/cider. Ärligt talat bryr jag mig inte alls om ifall andra tycker det är mycket eller lite pengar. Vi utgår från våra förutsättningar och då passar detta oss

Ni då? Var ska festen vara? Och varrt ska ni resa?

sokkerstruten skrev 2008-03-18 19:05:57 följande:
    vart har ni festen?
Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!