• franca

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Jag tycker att man ska spendera så mycket eller lite pengar man kan och vill på sitt bröllop. Det behöver ju inte bli ett "bättre" bröllop för att man lägger ner mycket pengar, det beror ju på hur man vill ha det. Jag har varit på jättefina och högtidliga budgetbröllop, och på lika fina "dyra" bröllop. Tvärom också, jag ahr avrit på väldigt påkostade bröllop som var stämningslösa och stela.

Vi har också en budget på ca 150.000 utan resan. Visst, det är mycket pengar men vi har lagt undan pengar och fick dessutom en summa som överraskningspresent av mina svärföräldrar. Och vi vill att bröllopet ska bli så som vi föreställt oss det, och om det kostar så får det vara så. Däremot så tänker vi inte tänja mycket på den beräknade budgeten. Det är så lätt att dras med av alla som vill kränga saker och tjäna pengar på ens bröllop, tänka att "ja herregud så måste vi ha en sån också", bara för att nån vill lura på en ytterligare något. Därför har vi bestämt att budgeten SKA hålla.

• franca

Mrs Amandi: Jag tycker att det låter jättefint med grillfest vid havet! Bara en bonus att det inte blir så dyrt

Nästan så att jag funderar på om vi inte ska göra samma sak, eller åka bort och gifta oss, för vi vill gifta oss nu i juni (började planera när sambon friade för bara en månad sedan) och det verkar så svårt! Trodde att vi hade hittat både lokal och kyrka, men nu är det tveksamt med lokalen igen... Vi hade först tänkt gifta oss i Stockholm, men alla ställen vi blev intresserade av är bokade. Så då tänkte vi på Skanör, där vi träffades, och har prel.bokat kyrka och undersöker om man kan ha middag och fest på Gästgifvaregården. Men om det inte går struntar jag i alla storstilade drömmar, för vi vill inte vänta ett helt år till bara för att få den lokal vi önskar oss! Det är ändå kärleken som är viktigast. Fast helst vill man ju ha både kärlek och drömbröllop

Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!