• sokkerstruten

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Hej alla!

Läser mycket här på BT och får en känsla av att om man spenderar mycket pengar på sitt bröllop så ibland så ses det ner på en. Varför vet jag inte.

Alla "väljer" själva vad vad ens budjet blir och vad man har råd med, vissa fall kanske man inte kan välja, då ens ekonomi inte tillåter ett dyrt bröllop. Det är ingen som säger att ett sådant bröllop som kostar lite "mindre" kommer vara sämre än ett "påkostat".

Jag tycker det är tråkigt när man svara i forum ang. budjet och berättar vår. Och att man sedan fått tillbaka,
    "Gud vad mycket pengar, vi kommer bara lägga 300 kr/person på vårat bröllop, det verkar som om vi har fått mycket bättre pris än vad ni har!

Jag vill lägga mycket pengar på mitt bröllop, och vi känner att vi har råd med det! Varför är det så fel...?

En tråd för dem som inte dömmer, utan som förstår att man är olika, kanske?

Ni dom är nyfikna så kommer vårat gå på ca 200.000 kr ink Bröllopsresa. Nån mer som är i den prisklassen?

Finns dom som lägger mer eller mindre, kul för dom, eftersom dom oxå längtar till sin stora dag och älskar sina m2b´s! :)

• Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
  • sokkerstruten

Som jag även har skrivit ovan så, är alla bröllop fina! Oavsett pengar!

• lycklig78

Jag är glad att du tog upp detta sockerstruten. Känner precis som dig. Vårat bröllop kommer kosta precis som erat med resan.

Man drar sig nästan för att skriva det då det oftast kommer lite halvnegaiva kommentarer. Jag respekterar att vissa har bröllop för 10-20 000. Har själv varit på ett sådant i somras och det var minst lika trevligt som ett slottsbröllop. Var och en gör som dom vill. Finns inga rätt eller fel.

• Fröken Figo

Sokkerstruten!

Vi lägger också mkt pengar på bröllopet. 200 000 täcker knappt mat och dryck för våra gäster, vi kommer hamna i 350 000 för hela kalaset ungefär.

Men jag har snabbt lärt mig att strunta i folks pikar. Har fått höra att det är "nyrikt" att spendera så mkt pengar och skrytsamt och slösaktigt och bla bla bla. Men det skiter jag i!

Jag tycker vi får otroligt mkt för de pengarna: 3 dagars bröllop med alla våra nära och kära! Mer än 100 personer. Både min pappa och vi själva står för kostnaderna och jag kan tillägga att 350 lax för min pappa är småpengar. Så därför känns det mer ok. Jag hade nog haft problem med denna budget om den inneburit uppoffringar från nåns sida men nu gör den inte det. 350 000 är mindre än min far lägger på båtreparationer och annat. Han äger en byrå som han betalade 140 000 för. Så allt måste ses i sitt perspektiv. Jag hade lugnt kunnat lägga bröllopet på ett slott och kommit upp i en halv miljon! Och det hade också varit ok för pappa men det är inte "vi" och jag gillar inte ens såna miljöer. Så vi håller till i skogen vilket är mkt billigare och speglar "oss" mkt mer.

• sokkerstruten

Kul att du tycker det! :)

lycklig78 skrev 2008-03-18 20:35:38 följande:
    Jag är glad att du tog upp detta sockerstruten. Känner precis som dig. Vårat bröllop kommer kosta precis som erat med resan.Man drar sig nästan för att skriva det då det oftast kommer lite halvnegaiva kommentarer. Jag respekterar att vissa har bröllop för 10-20 000. Har själv varit på ett sådant i somras och det var minst lika trevligt som ett slottsbröllop. Var och en gör som dom vill. Finns inga rätt eller fel.
  • jelikr

Vi har resonerat precis likadant , det vi vill ha ska vi ha och det får kosta.
    Sen har vi kanske inte alltid valt de dyraste sakerna men ändå inte dragit ner på önskemålen!!
    Vi kommer hamna mellan 70 och 80 tusen , inte nån jättesumma men då har vi precis fått vårt bröllop som vi vill och inte dragit in på nåt...

• johansdotter

Förstår inte problemet, eller varför det skulle vara ett sådant?

Det är väl upp till var och en hur mycket man tycker sig ha råd att lägga på brölloppet?
    Finns juh även dom som tar lån för att få sitt "drömbröllop", likväl som det finns dom som "smyger iväg" och inget säger för att dom tycker det är dumt att slösa pengar på en sån sak.

Så så länge alla är lyckliga på sitt, så är väl allt frid och fröjd?

• paradisfågel

Huvudsaken måste väl ändå vara att man får gifta sig med den man älskar och man gör dagen till något speciellt, så som man själv vill ha den? Sen hur mycket pengar man lägger på det borde inte spela lika stor roll?

• Stjärnblomma

Det enda som kan bli fel i dessa sammanhang är väl om någon tror att ett bröllop "måste" vara på ett visst sätt och därför gör av med mer pengar än man har råd och lust med - eller om man snålar för att inte verka skrytsam fast man hade kunnat och velat göra allt större och häftigare. Alla sätt är bra utom de dåliga, eller hur man brukar säga. Har man möjlighet att göra det som man drömmer om så go for it!

Vi kommer göra av med sådär 12.000 på ringar, kläder, hotellövernattning mm. Passar oss. Är man själv nöjd så kanske man inte har så stort behov av att klaga på andra som gör det annorlunda.

• paradisfågel
    Stjärnblomma skrev 2008-03-18 20:44:50 följande:
    Det enda som kan bli fel i dessa sammanhang är väl om någon tror att ett bröllop "måste" vara på ett visst sätt och därför gör av med mer pengar än man har råd och lust med - eller om man snålar för att inte verka skrytsam fast man hade kunnat och velat göra allt större och häftigare. Alla sätt är bra utom de dåliga, eller hur man brukar säga. Har man möjlighet att göra det som man drömmer om så go for it!Vi kommer göra av med sådär 12.000 på ringar, kläder, hotellövernattning mm. Passar oss. Är man själv nöjd så kanske man inte har så stort behov av att klaga på andra som gör det annorlunda.
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • sokkerstruten

Superbra sagt!!!

Är man själv nöjd så kanske man inte har så stort behov av att klaga på andra som gör det annorlunda.
    [/citat]

Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!