Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
Sokkerstruten!
Vi lägger också mkt pengar på bröllopet. 200 000 täcker knappt mat och dryck för våra gäster, vi kommer hamna i 350 000 för hela kalaset ungefär.
Men jag har snabbt lärt mig att strunta i folks pikar. Har fått höra att det är "nyrikt" att spendera så mkt pengar och skrytsamt och slösaktigt och bla bla bla. Men det skiter jag i!
Jag tycker vi får otroligt mkt för de pengarna: 3 dagars bröllop med alla våra nära och kära! Mer än 100 personer. Både min pappa och vi själva står för kostnaderna och jag kan tillägga att 350 lax för min pappa är småpengar. Så därför känns det mer ok. Jag hade nog haft problem med denna budget om den inneburit uppoffringar från nåns sida men nu gör den inte det. 350 000 är mindre än min far lägger på båtreparationer och annat. Han äger en byrå som han betalade 140 000 för. Så allt måste ses i sitt perspektiv. Jag hade lugnt kunnat lägga bröllopet på ett slott och kommit upp i en halv miljon! Och det hade också varit ok för pappa men det är inte "vi" och jag gillar inte ens såna miljöer. Så vi håller till i skogen vilket är mkt billigare och speglar "oss" mkt mer.