• sokkerstruten

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Hej alla!

Läser mycket här på BT och får en känsla av att om man spenderar mycket pengar på sitt bröllop så ibland så ses det ner på en. Varför vet jag inte.

Alla "väljer" själva vad vad ens budjet blir och vad man har råd med, vissa fall kanske man inte kan välja, då ens ekonomi inte tillåter ett dyrt bröllop. Det är ingen som säger att ett sådant bröllop som kostar lite "mindre" kommer vara sämre än ett "påkostat".

Jag tycker det är tråkigt när man svara i forum ang. budjet och berättar vår. Och att man sedan fått tillbaka,
    "Gud vad mycket pengar, vi kommer bara lägga 300 kr/person på vårat bröllop, det verkar som om vi har fått mycket bättre pris än vad ni har!

Jag vill lägga mycket pengar på mitt bröllop, och vi känner att vi har råd med det! Varför är det så fel...?

En tråd för dem som inte dömmer, utan som förstår att man är olika, kanske?

Ni dom är nyfikna så kommer vårat gå på ca 200.000 kr ink Bröllopsresa. Nån mer som är i den prisklassen?

Finns dom som lägger mer eller mindre, kul för dom, eftersom dom oxå längtar till sin stora dag och älskar sina m2b´s! :)

• Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
  • sokkerstruten

Håller med alla andra...bra skrivet...!

• PatricSusanneS

Ler när jag ser inlägget...
    Jag är en fattiglapp som i dagsläget inte skulle ha rå med något speciellt dyrt bröllop... dyrt o dyrt, det BLIR en bra slant om man väljer att äta tre-rätters isf att ha buffé.
    Det blir dyrt om man ska ha bröllopsnatt på hotell, om man ska ha lite tjusigare transport osv osv

I höst kommer jag att sälja min bostadsrätt och få rätt mycket pengar. Då kommer jag att ha råd med ett ett storslaget bröllop. Vi vill ha blommor i kyrkan, vill ha en fest där alla kan äta sig mätta och gärna någon form av musik o dans. Men vi väljer buffé och det är ju knappast billigt ändå men billigare. Någon sa att man inte får ha, eller bör ha, papperdukar... men varför inte, det finns fina sk pappersdukar. Man behöver inte ta såna på rulle, de där tunna prassliga. Inte lägger jag ner pengar på frisör eller smunkös för min dotter är maskör o fixar det. Blir en rejäl slant billigare. Man kommer oxå att vara så trött o snurrigt lycklig att vi inte kommer att märka om vi myser i en hotellsäng eller hemma. Och så måste man ju iaf upp ganska tidigt för att vara ute senast kl 12.00... nääää, den mysiga hotellvistelsen kan man ta lite senare...
    Bort med den där trista avundsjukan... alla gör som de känner o har råd med.. man blir inte lyckligare eller mer gift för att det är mer påkostat men se inte ner på de som tar sig råd... de har minsann fått spara sig till det där.

Lycka till alla som planerar... härlig är den där pirriga längtan o suget i magen då man tänker på sin älskade o stunden för vigseln. Kram/ Susanne

• sokkerstruten

Vi ska ha festen på Hällsnäs affärsklubb. Mycket pengar går till festen, men som sagt räknat ganska högt på vissa saker m.m Vi kommer bjuda 78 pers. Vi vill oxå ha fri bar, öl/vin/cider och liveband.

Bröllopsresan går till Afrika. En vecka safari i kenya och en vecka på fem stjärnigt på Zanzibar! *Längtar* En dröm resa för oss så det ska bli kul!

Sibbis skrev 2008-03-18 19:15:22 följande:
    Vi kommer ha festen på Skokloster Wärdshus. En stor del av budgeten ligger såklart i att vi bjuder ganska många, runt 120 pers. Plus att vi vill ha fri bar, iaf på vin/öl/cider. Ärligt talat bryr jag mig inte alls om ifall andra tycker det är mycket eller lite pengar. Vi utgår från våra förutsättningar och då passar detta oss Ni då? Var ska festen vara? Och varrt ska ni resa?
  • Ars amandi

hihi jag passar inte riktigt in på er prisklass men hade jag kunnat så hade jag LÄTT lagt dom pengarna.
    å hade vi velat vänta så pass länge med att gifta oss så vi hade kunnat spara ihop dom pengarna så hade vi gjort det, men vi vill gifta oss NU!
    Nu blir det istället en trevlig grillfest vid havet välldigt änkelt men ack så trevligt å vi har en budjet på max 20.000 ikl ringar kläder mat...ja allt....

• Ars amandi

å resan tar vi senare när vi får råd, men en liten tripp till svärföräldrarna i Grekland blir det nog i sommar..

• sokkerstruten

Sant! Bra skrivet!

PatricSusanneS skrev 2008-03-18 19:19:17 följande:
    Ler när jag ser inlägget... Jag är en fattiglapp som i dagsläget inte skulle ha rå med något speciellt dyrt bröllop... dyrt o dyrt, det BLIR en bra slant om man väljer att äta tre-rätters isf att ha buffé.Det blir dyrt om man ska ha bröllopsnatt på hotell, om man ska ha lite tjusigare transport osv osvI höst kommer jag att sälja min bostadsrätt och få rätt mycket pengar. Då kommer jag att ha råd med ett ett storslaget bröllop. Vi vill ha blommor i kyrkan, vill ha en fest där alla kan äta sig mätta och gärna någon form av musik o dans. Men vi väljer buffé och det är ju knappast billigt ändå men billigare. Någon sa att man inte får ha, eller bör ha, papperdukar... men varför inte, det finns fina sk pappersdukar. Man behöver inte ta såna på rulle, de där tunna prassliga. Inte lägger jag ner pengar på frisör eller smunkös för min dotter är maskör o fixar det. Blir en rejäl slant billigare. Man kommer oxå att vara så trött o snurrigt lycklig att vi inte kommer att märka om vi myser i en hotellsäng eller hemma. Och så måste man ju iaf upp ganska tidigt för att vara ute senast kl 12.00... nääää, den mysiga hotellvistelsen kan man ta lite senare... Bort med den där trista avundsjukan... alla gör som de känner o har råd med.. man blir inte lyckligare eller mer gift för att det är mer påkostat men se inte ner på de som tar sig råd... de har minsann fått spara sig till det där.Lycka till alla som planerar... härlig är den där pirriga längtan o suget i magen då man tänker på sin älskade o stunden för vigseln. Kram/ Susanne
  • JohanoCissi

även om vi ska ligga på hotell och ha en frisör som sminkar så var det bland det bästa jag har hört. Väldigt bra sagt och huvudregeln är att göra som man själv vill ha det o ingen annan.

PatricSusanneS skrev 2008-03-18 19:19:17 följande:
    Ler när jag ser inlägget... Jag är en fattiglapp som i dagsläget inte skulle ha rå med något speciellt dyrt bröllop... dyrt o dyrt, det BLIR en bra slant om man väljer att äta tre-rätters isf att ha buffé.Det blir dyrt om man ska ha bröllopsnatt på hotell, om man ska ha lite tjusigare transport osv osvI höst kommer jag att sälja min bostadsrätt och få rätt mycket pengar. Då kommer jag att ha råd med ett ett storslaget bröllop. Vi vill ha blommor i kyrkan, vill ha en fest där alla kan äta sig mätta och gärna någon form av musik o dans. Men vi väljer buffé och det är ju knappast billigt ändå men billigare. Någon sa att man inte får ha, eller bör ha, papperdukar... men varför inte, det finns fina sk pappersdukar. Man behöver inte ta såna på rulle, de där tunna prassliga. Inte lägger jag ner pengar på frisör eller smunkös för min dotter är maskör o fixar det. Blir en rejäl slant billigare. Man kommer oxå att vara så trött o snurrigt lycklig att vi inte kommer att märka om vi myser i en hotellsäng eller hemma. Och så måste man ju iaf upp ganska tidigt för att vara ute senast kl 12.00... nääää, den mysiga hotellvistelsen kan man ta lite senare... Bort med den där trista avundsjukan... alla gör som de känner o har råd med.. man blir inte lyckligare eller mer gift för att det är mer påkostat men se inte ner på de som tar sig råd... de har minsann fått spara sig till det där.Lycka till alla som planerar... härlig är den där pirriga längtan o suget i magen då man tänker på sin älskade o stunden för vigseln. Kram/ Susanne
  • franca

Mrs Amandi: Jag tycker att det låter jättefint med grillfest vid havet! Bara en bonus att det inte blir så dyrt

Nästan så att jag funderar på om vi inte ska göra samma sak, eller åka bort och gifta oss, för vi vill gifta oss nu i juni (började planera när sambon friade för bara en månad sedan) och det verkar så svårt! Trodde att vi hade hittat både lokal och kyrka, men nu är det tveksamt med lokalen igen... Vi hade först tänkt gifta oss i Stockholm, men alla ställen vi blev intresserade av är bokade. Så då tänkte vi på Skanör, där vi träffades, och har prel.bokat kyrka och undersöker om man kan ha middag och fest på Gästgifvaregården. Men om det inte går struntar jag i alla storstilade drömmar, för vi vill inte vänta ett helt år till bara för att få den lokal vi önskar oss! Det är ändå kärleken som är viktigast. Fast helst vill man ju ha både kärlek och drömbröllop

• paradisfågel

Vi håller på att göra en budget nu.. Har dock inte bestämt var vi skall vara än, men den kommer nog att ligga ganska högt..
    Vi känner ganska många som vi skulle vilja bjuda på bröllopet så vi räknar med att en hel del pengar kommer gå till festen. Och sen har vi pratat om att åka antingen till sydafrika eller till seychellerna på bröllopsresa:) men vi har nog några år kvar innan bröllopet står så vi kanske hinner ändra oss innan dess:P

Lycka till allihopa!

• Sibbis

sokkerstruten: oooo, det är typ vår drömresa! vi hoppas på att kunna göra något liknande framåt hösten, vi får se hur läget är då. har lite annat som händer runtomkring just nu, så vi måste vänta o se hur det utvecklar sig.

paradisfågel: det är precis det som gör att det drar iväg att man vill bjuda många personer. Men har ni några år kvar innan bröllopet så har ni ju oxå några år på er att spara ihop till det!

Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!