Inlägg från: paradisfågel |Visa alla inlägg
  • paradisfågel

Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!

Vi håller på att göra en budget nu.. Har dock inte bestämt var vi skall vara än, men den kommer nog att ligga ganska högt..
    Vi känner ganska många som vi skulle vilja bjuda på bröllopet så vi räknar med att en hel del pengar kommer gå till festen. Och sen har vi pratat om att åka antingen till sydafrika eller till seychellerna på bröllopsresa:) men vi har nog några år kvar innan bröllopet står så vi kanske hinner ändra oss innan dess:P

Lycka till allihopa!

• paradisfågel
    Sibbis skrev 2008-03-18 19:42:31 följande:
    sokkerstruten: oooo, det är typ vår drömresa! vi hoppas på att kunna göra något liknande framåt hösten, vi får se hur läget är då. har lite annat som händer runtomkring just nu, så vi måste vänta o se hur det utvecklar sig.paradisfågel: det är precis det som gör att det drar iväg att man vill bjuda många personer. Men har ni några år kvar innan bröllopet så har ni ju oxå några år på er att spara ihop till det!
    Aa, det är en av anledningarna till att vi inte ens har bestämt ett datum än.. Vi har siktat in oss på bröllop om ca 3 år.. Just därför att vi inte vill behöva kompromissa och välja bland släkt och vänner, samt att vi gärna vill göra just någon av de resorna och tycker det vore perfekt att ta det som bröllopsresa:)
  • paradisfågel

Håller med! Att få låna ett hus gratis på seychellerna låter definitivt inte som något man skulle gråta över.. Snarare hoppa jämfota

• paradisfågel
    Sibbis skrev 2008-03-18 20:02:04 följande:
    nåja. jag har det egentligen inte alls så illa, har ett hus på rivieran att dra mig tillbaka till när nöden ropar. det är egentligen lyx nog.
    Det låter ju inte så illa det heller Själv har jag mina föräldrar en 60-70mil bort att åka hem o bli ompysslad av lite då och då :-P
  • paradisfågel

Huvudsaken måste väl ändå vara att man får gifta sig med den man älskar och man gör dagen till något speciellt, så som man själv vill ha den? Sen hur mycket pengar man lägger på det borde inte spela lika stor roll?

• paradisfågel
    Stjärnblomma skrev 2008-03-18 20:44:50 följande:
    Det enda som kan bli fel i dessa sammanhang är väl om någon tror att ett bröllop "måste" vara på ett visst sätt och därför gör av med mer pengar än man har råd och lust med - eller om man snålar för att inte verka skrytsam fast man hade kunnat och velat göra allt större och häftigare. Alla sätt är bra utom de dåliga, eller hur man brukar säga. Har man möjlighet att göra det som man drömmer om så go for it!Vi kommer göra av med sådär 12.000 på ringar, kläder, hotellövernattning mm. Passar oss. Är man själv nöjd så kanske man inte har så stort behov av att klaga på andra som gör det annorlunda.
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • paradisfågel
    Nienna skrev 2008-03-19 11:24:24 följande:
    Har också svårt att förstå hur man kan ta lån till en fest, antingen sparar man väl tills man har pengarna som behövs eller så har man en mindre fest. Men alla gör ju sina egna val...
    Håller med dig! Hade de inte varit för att vi ska spara ihop pengarna till vårt bröllop så hade vi nog sprungit iväg och gift oss redan idag.. Men nu väntar vi hellre så vi hinner spara ihop tills vi får ett bröllop som vi verkligen vill ha..

Sen har vi sagt att vi inte tänker ta något lån eller låta våra föräldrar hjälpa till ekonomiskt med bröllopet, men sen får de gärna hjälpa till praktiskt:-P
Svar på tråden Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!