Skottdagen2008 skrev 2008-03-19 09:31:07 följande:
Men hur lyckas ni ändå komma ner i pris för oavsett om det är ni eller familjen som sponsrar lite så är det ju ändå en totalsumma. Jag har bara så svårt att förstå för allt kostar bara lite olika mycket. Att lyckas få ihop bröllop inkl. blommor, kläder, ringar, trycksaker, mat osv. till 10-20 000 kr är fantastiskt eller helt felräknat.
Vi betalar allt själva, våra familjer ställer ev. upp och hjälper till att göra saker, men vi får inga pengabidrag.
Vi blir som sagt 30 gäster. Trycksakerna gör jag själv, vi har ingen lokalhyra, lagar all mat själva, köper blommor och binder bukett själv alt. plockar ängsblommor (om det finns några fina), jag har beställt klänning till mig och dottern från Kina, sambons kostym kommer från H&M, sonens från ebay, skor från ebay, vi kommer att ha blockljus och godis som bordsdekorationer, har köpt lakan till dukar och presentpapper som bordslöpare. Spriten köper mamma i Tyskland och tar med upp (hon bor i Skåne, vi i Jämtland).
Ringarna är väl den dyraste posten, men de gick på under 5.000 och de räknar jag inte in i budgeten då vi tog dem från vårt sparkonto och allt annat köper vi och betalar eftersom, med våra löner.
Jag har ju köpt en del andra saker som ska användas under dagen, men de räknar jag inte in då det var sånt jag skulle köpt ändå och det kommer att användas både innan och efter, t.ex. smink.
Sen kommer jag inte på något mer just nu.