Jag vill spendera mycket pengar på mitt bröllop!
Jag undrar också hur man räknar när man hamnar i 10.000 kr klassen, i alla fall om man har en del gäster, ska ha klänning, ring, hår, blommor mm. Bara ringen kostar mer än så för mig.
Vi lägger också väldigt mycket på vårt bröllop, men inte på festen. Men för vigseln och allt runtomkring den resan så har vi en budget på 200.000 kr för allt. Men då ingår ringar, kläder, skor, blommor, vigsel, 3 veckors lyxresa inkl. mat och dryck samt alla fickpengar.
Vi försöker sedan ha en budgetfest för 60 personer. Men trots att vi är hemma i vår trädgård och all mat kommer att lagas av familjen så är vi uppe i över 20.000 kr för bara festen och då ingår inte några kläder, blommor, transporter etc. utan bara festsaker, mat och dryck.
Men i slutändan är det viktigaste att alla är nöjda med sin dag oavsett vad den kostar. Men som sagt, jag tror att det finns lite av en sport i att få det att låta så billigt som möjligt, men att man då glömmer/gömmer kostnader. Och jag erkänner att jag också tycker det är lite konstigt att ta stora lån för en fest, men har man pengarna så...