Inlägg från: Peaches n cream |Visa alla inlägg
  • Peaches n cream

Tänker du oxå Vintagetema?

Vad kul med en vintagetråd. :)

Jag är, precis som ni inne på vintagestuk, i alla fall i vissa delar. Fast jag tänker mer vintage -glamour. Röda rosor och ivory blir temat.

Någon som ska ha en vintageklänning? Har letat som en tokig efter vintageklänning, men inte hittat någon, i alla fall ingen i rätt storlek. Har i alla fall fin 60-tals slöja och ljuvliga långa vintagehandskar i läder med öppning för handen vid vristen (där sticker man ut handen när ringen ska på).

Precis som es wedding ska vi ha Ella Fiktzgerald till minglet. I kyrkan blir deti bl a 'Unforgettable' (Nat King Cole)

Måste bara tipsa om den här sidan för härliga bilder från vintagebröllop (och en massa mer eller mindre viktigt vetande dessutom). home.att.net/~design-house/index.htm Ni får ha överseende med sidans layout, innehållet är en guldgruva för den vintageintresserade

• Peaches n cream

...och för frisör som gör fingerwaves:
    Fick se bröllopsbilder på en vacker brud med ljuvliga fingerwaves. Hon hade gjort dem hos Sivletto och var helnöjd. Kan dock inte rekommendera dem på egna erfarenheter. www.sivletto.com

• Peaches n cream

Önskar jag kunde, äger dem inte. Var inne och tittade på deras hemsida, men hittade ingen frisyrportfolio. Kanske de kan maila dig lite bilder om du hör av dig till dem?

• Peaches n cream

Måste bara försöka hålla liv i denhär underbara tråden genom att posta en länk till. För de av er som gillar 20-tal:
    www.my1920swedding.com

• Peaches n cream

oooh, I like!

(Nu ska vi se om jag lyckas få till en såndär snygg liten blå ruta som ni alla brukar göra)

Här e lite bilder för inspiration...
    www.thevintageweddingdresscompany.com/gallery/

Är det någon som sitter på bra tips för vintage-assesoarer (slöjor, väskor, hårprydnader etc)? Jag söker både inspirationsbilder och kanske försäljare.

Svar på tråden Tänker du oxå Vintagetema?