Inlägg från: Bröllop 2008 |Visa alla inlägg
  • Bröllop 2008

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Tack för tipset! Snyggt paraply! Ska nog ta och inhandla ett sådant vi också

• Bröllop 2008

hahaha den var bra!! den ser faktiskt lite ut som en svamp.. Det paraplyet ni köpte var finare

• Bröllop 2008

Hej! På vår kyrkas hemsida står detta:
    "Tänk på att välja fågel- och naturvänliga alternativ till ris att kasta på brudparet vid utgången"

Jag vet att det bara är en myt att ris är farligt för fåglar, men när kyrkan skriver att man inte får använda ris - vad tycker ni vi ska välja för ris/frön då?

• Bröllop 2008

Haha, ja alla vet ju att det är en myt! Men man vill ju inte göra sig ovän med kyrkan

Vi ska träffa prästen i Juni så jag ska nog fråga dem och berätta att ris inte är farligt för fåglar

• Bröllop 2008

Hejsan! En liten undran om hur ni gjorde med era inbjudningar.

I helgen satt vi och klippte och klippte Efter det skulle vi limma, vi hade köpt vanligt papperslim. Men - papprena blir helt buckliga & vågiga av limmet - inte alls så slätt och platt som vi vill ha det!!!

Vad använde ni för lim?

• Bröllop 2008

Jaha, det är nog bättre, vi hade flytande lim. Tack!

• Bröllop 2008

Tack, min M2B ska köpa något av dessa på vägen hem idag.
    Han är ledig tisdag & onsdag - oj vad han kommer få limma dessa dagarna

• Bröllop 2008

Vi köpte limstift, det gick jätte bra nu är nästan hälften limmande och klara

nicolina2008, det är svårt det där med barnfritt. Vi har också barnfritt och vi kommer säkert få den frågan också.

Vissa föräldrar tycker det är jätte trevligt att få en "egen" helg utan barn, andra kanske inte kommer för att de inte får ta med sig sina barn. Men som vi brukar säga - det är vårt bröllop

Hade vi haft barn på bröllopet hade det blivit 35st barn.. och vi har inga själva så det var inte ett svårt beslut för oss.

• Bröllop 2008

Hejsan! Vi ska också ha en "vanlig gästbok" tänkte lägga den på ett bord där vi även kommer ha cdskivor som gästerna kan ta och ladda ner bilder till oss

Nu är våra inbjudningar på lådan!!!! Är jätte nervös över att inte alla ska komma fram eller att de kommer fram helt förstörda och fula!

Så här hade vi tänkte oss, men är inte helt säkra:
    1a: Solosång "för att du finns" när vi går in i kyrkan.
    2:a Solosång: Du är det finaste jag vet.
    Utgångsmarch: The trumpet voluntary
    Psalmer:En vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid & Den blomstertid nu kommer. Alla psalmer har vi med "bröllops text" men det är inte säkert att man får använde dem, det är från kyrka till kyrka.

• Bröllop 2008

Tack, ja det är svårt med psalmer. Man är ju inte så jätte mycket i kyrkan och lyssnar. Få se vad prästen säger när vi ska träffa han/hon.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)